Livstecken..

..på begäran från annapannakarin. ;)

Det är helt enkelt så att jag har så mycket att berätta, att varje gång jag tänker skriva så vet jag inte vars jag ska börja. Därav detta uppehåll. Dessutom kan jag inte lägga ut bilder och det är värdelöst.

Lukas har sovit 2 nätter i sitt eget rum. Tidigare har vi haft han i en babykorg inne i vårat sovrum, men nu står den fint i förrådet och babyvakten har börjat användas på allvar i stället. Det funkar superbra, och det är skönt att kunna stänga igen dörren och inte behöva smyga på morgonen när en viss familjemedlem (såklart Erik), absolut måste upp kl.5 för veden! (djup djup suck!) Jag som är något så fruktansvärt bortskämd med Lukas, eftersom han gärna sover till 8-9 på morgonen, pallar absolut inte att kliva upp kl.5! Klev upp i tisdags och hjälpte till medan Lukas sov, igår spöregnade det så då vägrade jag, och i morse märkte jag aldrig när han klev upp? Men han verkar trivas rätt bra där ute själv, ikväll ska jag i alla fall stappla och jag och Erik ska dricka ett glas vin.

Jo, det är faktiskt så att jag får dricka vin nu! Jag förbereder mig inför bröllopet på lördag, tränar magen lite grann som varit utan alkoholhaltiga drycker i ett år nu. (bra ursäkt, right?) Jag har slutat amma eftersom det var så mycket som jävlades, och det finns många som grymtar om detta men jag kan säga att det var det bästa beslutet jag kunde ta! Jag har egentligen kämpat med ammningen konstant sen Lukas föddes, alltså ungefär 3½månad (tiden rusar iväg!). Eftersom jag verkligen ville att det skulle funka. Men det har varit allt, jag fick massa sår, jag fick mjölkstockning, jag hade för mycket mjölk och gatt pumpa konstant, fick för lite mjölk, också vidare. Dessutom har Lukas inte kunnat bajsa själv sen han föddes, och har haft en hemsk magknip, OCH har spytt hälften av allt han ätit, och dessutom ätit varannan timme. När jag började ge honom ersättning nu i fredags så bajsar han varje dag, ALL magknip är borta, och dessutom spyr han så lite i förhållande till tidigare kräkningar att han mår som en prins. Och han äter med 3-4 timmars mellanrum! Han har sån harmoni nu att allting bara flyter på! Det är helt underbart. I samma ögonblick som jag sa:"nu slutar jag amma!" Var det som att hela världen lyste upp. Allting släppte. Det har varit en stress utan dess like, speciellt att inte veta om han fick i sig nog med mat. (en del skrattar nog av den där meningen, eftersom han är en rätt stadig palt ;))

Det känns så skönt att det är ordning på allting nu när han ska få sova hos moster på lördag. Nog för att jag vet att hon hade klarat det galant ändå, men det känns ändå så mycket skönare att veta att han faktiskt mår bra, så är han grinig hos henne så är det för att han är trött,hungrig eller uttråkad. Alltså sånt som hon kan råda bot på lika bra som jag. För mammig tror jag verkligen inte att han kommer bli. Vi ska ju till östersund på bröllop på lördag, därför ska Lukas sova hos moster. Jag beslutade mig rätt tidigt för att likblek är det nya solbrun, alltså kommer jag blända alla på bröllopet. Men det är ju faktiskt 28 maj! Vem kan kräva att man ska ha hunnit bli solbrun?! Normalt så är man inte det den 28 maj! Eftersom jag hatar att ligga i solarium också, så struntade jag i det. Det var tanken från början, att jag skulle hinna på bruno några gånger.. men det kändes inte värt det. Jag kanske ska ha leggings ändå? :P

Efter allt surr de senaste månaderna om Lukas, så kan jag tala om att jag inte glömt bort min älskade andra hälft.
I tisdags berättade han vilka ställen han valde mellan där vi ska förlova oss/han ska fria. Tur att det dröjer några år än, eftersom vi(jag) bestämt att vi ska gifta oss i samband med förlovning. Så då hinner vi åka på alla dessa ställen några gånger innan så jag ändå kan bli överraskad när den dagen kommer :) Han är toppen, verkligen. Även fast han är besatt av veden. Han går verkligen in för att överraska mig och göra förlovningen till nånting alldeles extra, även om han inte kan vara riktigt tyst om det utan gärna delar sina tankar med mig, så är jag helt säker på att vad han är beslutar sig för så blir det toppen. Bara för att han helt själv bestämt sig för att gå in helhjärtat på det här.
I går satt vi och pratade minnen, och det är helt otroligt vad mycket minnen vi har fått tillsammans under de senaste 4 åren. På valborg i kittelfjäll 2005 kunde jag verkligen inte tro att valborg 2009 skulle firas i strandkullen med hans avkomma. Helt fantastiskt. Jag älskar honom så mycket att det bubblar i magen, och jag önskar att alla fick vara så här kär.

För övrigt verkar sommaren bjuda på massvis med härligheter. Det blir toppen.

Nu har jag inte tid med det här längre, när Erik kommer tillbaka (han är just nu borta och hämtar MER ved, jag lovar vi har ved för 4 år! men, det är `bra att ligga några år i förväg´ ..hrmpf!) ska vi till mormor (gammelmormor) Greta på lunch, det utlovas som vanligt rabarberkräm vilket är en liten lycka i sig, och jag ska in på nennaz och leta en kofta. Lycka till med det säger jag till mig själv. Jaja, man får skylla sig själv som är ute i sista stund. I värsta fall går jag naken, den tanken har slagit mig förut. OCH FOLK SKA JU INTE TITTA PÅ MIG DOM SKA JU TITTA PÅ BRUUUUDEEEEN! Därför tänker jag inte göra nånting speciellt med mitt hår alls, en lättare uppsättning kanske. Och jag funderar på om folk ens skulle märka om jag hade jeans? Hur som hellst kommer dom inte märka om jag har leggings eller inte! (jag dumstämlpar mig själv här nu) När jag funderar så mycket, hur nervös ska inte Blanka vara över allt? Hujeda mig, försökte ringa igår men fick inget svar, hon är nog stressad upp till öronen (tur att hon inte ammar!) det ska bli så spännande!

En till grej att berätta! Jag blev påbackad utanför domus av en man, och han lämnade en fin liten lapp där han bad om ursäkt och lämnade namn och nr, skrev att jag skulle ringa när jag kollat upp skadorna! Jag blev påkörd en gång där också, med våran andra bil, och då fick jag minsan ingen lapp! Efter som han var en sån hederlig karl, så har jag med lite uppbackning från svärmor, övertalat Erik att inte ta en krona av honom. Jag betalar gärna de 60 kronorna för regskylten (som var egentligen det enda som tog skada) när han var så snäll och skrev en lapp!

Nu måste jag vidare.
Det ska inte dröja lika länge till nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Anna

Skönt att höra att du trivs med livet Sandra! :] Kram

Postat av: Anna

Lämna leggingsen hemma, jag är ju lika blek, trots att jag solat en gång, 9min :) Jag måste vara barbent till min klänning, ser inte klokt ut annars :)

2009-05-28 @ 12:18:19
URL: http://stannaanna.blogg.se/
Postat av: Emily

Tycker det var ett bra beslut att sluta amma. Man ska inte plåga sig själv eller bäbisen i onödan om det inte fungerar. Det är en sån himla hysteri om amning och om man inte ammar så är det som om man vore världens monster. Man gör det som fungerar bäst för ens bäbis och för en själv. Mår ni båda bra av att inte amma så är det ju strålande!

Hoppas ni får kul i helgen!

2009-05-28 @ 13:00:54
URL: http://emilystighall.blogspot.com
Postat av: Annelie

Åhhhh vad jag LÄNGTAR!!! I helgen är han bara MIN!!!

Imorgon ska jag (när flickorna farit) städa och göra bort alla "måsten" så att jag bara kan ägna mig åt min älskade Lukas :)

Vi kommer att få det toppen, jag lovar :)



Du är klok som en bok Sandra, gör det som känns bäst för dig!! Som jag alltid säger och lever efter:

EN GLAD MAMMA ÄR EN BRA MAMMA!!!

2009-05-28 @ 13:55:32
URL: http://soconfusedperson.blogspot.com/
Postat av: stina

du är så ofantligt bäst min vän. du är världens bästa mamma, världens bästa flickvän och framförallt så är du världens bästa vän! jag saknar er varje dag.



PUSS

2009-05-28 @ 16:12:45
URL: http://sapp.blogg.se/
Postat av: Anna

Här är hall förvaringen jag menade. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10031987

2009-05-29 @ 11:58:17
URL: http://stannaanna.blogg.se/
Postat av: annakarin

jag tackar och bockar! äntligen ett livstecken! (:

skönt att höra att ni alla mår bra och har ved så ni klarar er (; snart måste vi ses! kram

2009-06-05 @ 09:48:49
Postat av: Annapanna

Men klart att du ska följa med och flyga, det vore ju kanonkul! Robert letar efter folk som är intresserade som kanske kan skjuta in en hundralapp eller två (han måste nämligen samla ett visst antal flygtimmar innan han kan börja sista delen av utb) och känner du och erik för att ta en tur över vilhelmina redan nu i sommar, let us know! :) Härligt att höra att ni mår toppen och att Lukas-undret växer så det knakar. Mår du bra då Sandra? Hur känns det att vara mamma? Sköt om dig och er så ses vi kanske en sväng i sommar. Kram!

2009-06-11 @ 12:11:57
URL: http://norrlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback