Torsdag

Lite uppdatering.

Efter många motgångar ammar jag nu Lukas och det är helt underbart, som jag har längtat efter det här. Jag har pumpat och gett honom i flaska några veckor, men nu ammas det! Det är toppen. Precis som det ska vara.

Dessutom har hans mage krånglat en hel del, men nu verkar det bli bättre så idag har vi en riktig toppendag. Förutom att han inte har fått komma ut nånting idag, är lite småförkyld och ska hjälpa syster att flytta i helgen så tänkte att det skulle bli en inne dag idag. Det tycker han väl inte riktigt är helt okej, men jag mutade honom med att han fick sova i min säng några timmar i morse. Det gillade han.

Vi har fått våran nya kamera och den är helt underbar. Jag går att köpas! Det är väl okej att Erik jobbar borta då, speciellt när sånna här gudomligheter dyker upp. Jag fotar Lukas så att han drömmer om blixtrar.

Men jag saknar Erik ändå, det är tillåtet. Men det är inte tillåtet att gnälla. Han är alldeles för bra för att man ska klara av att vara utan honom en vecka. Nä,det är klart man klarar av det. Men det är minsan inte lika kul. Det är många som skämtar och säger:`det är väl skönt att han far bort några dagar så får du lite lugn och ro´, men icket! Det kommer aldrig nånsin vara skönt att Erik far, aldrig! Det har det aldrig varit heller. Vi funkar som bäst tillsammans, så är det. Han är ju min älskling.

Det känns tråkigt när man läser på VK med allt som ska sparas in. Jag hoppas verkligen att Latikbergsskola får vara kvar, för jag vill verkligen inte att Lukas ska gå på volgsjö. I så fall blir det nog att överväga strandskolan, nog för att det är många år kvar tills  dess och mycket kan förändras, men det känns ändå som att kommunen satsar mindre och mindre på skolorna och barnen, så det knyter sig ju i magen. Att flytta härifrån är inget alternativ heller, det vill vi inte.

Sen funderade jag på att plugga nästa år, när jag ändå är van vid att leva fattigt med föräldrapenning, kan jag väl fortsätta leva fattigt som studerande. Och då finns det ju två alternativ, förskollärare eller undersköterska. Och jag har ju fått prova på både och. Så det blir nog en lärare av mig också. Jag känner inte alls för att jobba inom vården, nog för att jag stormtrivdes på Tallbacka medans jag var där, men jag känner inte alls för att fara tillbaka dit. Det går inte upp mot att jobba med barn. I och för sig är dom ganska lika små barn, men hundra gånger envisare. Nä, jag har nog bestämt mig. Hur jag ska orka är väl en annan femma. Men matten gick ju jätte bra att läsa, men det var väl för att jag bara läste det för att det var kul. Inte för att jag var tvungen. Men det var superkul att sitta och plugga matte på kvällarna. Funderade på att läsa matteC förra hösten men det blev aldrig av. Kanske ska göra ett nytt försök nu till hösten? Fast det blir väl annorlunda nu när jag har lucky Luke i min värld. Ja, mycket tankar! Blir spännande att se hur jag gör. Men det känns som att nån utbildning skulle man nog ha haft. Och jag trivs ju att jobba med barn.

Nä, nu ska jag göra nått annat roligt medans Lukas sover. Han är underbar, ljuset i mitt liv. Jag älskar min lilla familj. Livet kan helt enkelt inte vara bättre än så här. Jag har allt.

Kommentarer
Postat av: Världens bästa Johanna

Ja hjärtat, du har allt! Och så har du mig - grädden på moset! Du är bra lyckligt lottad ;)



Pusspusspusspusspusspusspuss!!!

Postat av: Anna

Klart man får gnälla lite också, speciellt du som är så postiv att det rinner över annars, haha. Det är bra med balans. Och nu när du har kamera och allt kommer du inte undan - bilder, tack! ;] Kram

2009-03-26 @ 15:43:25
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: Linnea

Vad härligt att det funkar med amningen nu, och härligt med en ny kamera! Du får maila över några bilder snart :) Vad roligt förresten att du funderar på att plugga, det tycker jag verkligen att du ska göra. Det är verkligen roligt! Kram

2009-03-27 @ 08:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback