Tisdag

Har jag sagt att jag älskar Erik? Att han är världens bästa och jag vill aldrig att han far i väg och jobbar nånsin igen?
Det är så härligt att ha honom hemma, och jag är så förälskad att det kittlar i tårna. Mer förälskad än nånsin. Han är helt enkelt toppen. Jag vill mysa varje vaken och sovande sekund, vill jag lova. Tur att han är ännu mysigare än vad jag är, vi missbrukar mys här hemma för tillfället helt enkelt.
Dock är det så att våran dator kollapsade och har varit på lagning, och det har varit skönt! Jag har absolut inte saknat den. Men när Erik sitter och läser högt ut bloggar så måste jag ju uppdatera själv. Bara för att visa att jag lever, och bara för att gratta Anna och Robert! Grattis grattis grattis! Du slipper tatuera dig! ;) Jag undrar om jag är den enda som är sjukt nyfiken vad du ska ha för klänning, när ni njutit klart av förlovningen och datumet är bestämt? ;) Ser fram emot bilder!

Lukas är för tillfället inte lika mysig som mor o far. Eller just nu sover han faktiskt, mot alla ods. Han har magknip, mitt hjärtegull, hemskt ofta, och det är så synd om han vill jag lova. Kallas tydligen även kvällskolik, men jag tycker inte alls att det stämde in på honom. Han har magknip helt enkelt! Men förhoppningsvis blir det bättre snart, mina älskade ska inte ha ont.

Idag var vi och lunchade hos Eriks mormor, vilket är bland det mysigaste man kan göra. Luncherna där är bland det bästa man kan göra lunchetid. Det har blivit allt mer av det, kan bero på mig, men jag är nöjd och gillar läget. Speciellt när det serveras rabarberkräm. Lukas fick visa farmor vad snygg han blev i tröjan hon beställt. Så han var nöjd, och så även hon.
När vi är på Vilhelmina och får dötid över, så brukar vi åka runt och kolla in hus för att få lite inspiration kanske. Varje gång slutar det med att vi mest disskuterar hur skabbiga de flesta husen är, men såklart finns det en del riktiga praktexemplar. Idag bestämde vi oss i alla fall för att den dagen vi tar för oss att bygga ut, så ska vi måla huset grått med vita knutar. Just nu är vårat hus litet och mysigt, och därför måste det helt enkelt vara rött. det passar så bra, och jag älskar det mer än allt. Men när vi bygger ut antar jag att vi ska gå ifrån det lilla och mysiga och få ett aningen pampigt hus? Och då blir det grått och vitt. Såg ett vitt hus med gråa knutar, (alltså tvärtom), men sjukt jobbigt att ha ett vitt hus! Dom hade målat ena halva väggen och det såg ändå väldigt slitet ut! Men så är det ju med vitt (jag vet, jag har vita köksmattor;)) allting syns så tydligt. Det gråa med vita knutar var bättre. Dessutom tror jag inte Erik vill ha ett vitt hus. Grått och vitt helt enkelt! Och den gången ska jag ta före och efter bilder!

Har dessutom hjälpt systran att tapetsera om i helgen i Malous rum, i deras hus som dom inte bor i än. Mysigt var det, och ERIK BLEV SUGEN PÅ ATT TAPETSERA OM! Gissa hur förvånad jag blev? Annars brukar det vara jag som får dom brilijanta ideérna. Men inte den här gången! Bestämde oss i alla fall för att tapetsera om hallen, men det får bli när vi tar oss på ikea och kan köpa nya hallmöbler också. Jag har en skiss på hela kalaset och det kommer bli läskigt snyggt! Hoppas jag. Förhoppningsvis blir jag nöjd i alla fall, våran hall för tillfället är väldigt.. tillfällig helt enkelt. vi engagerade oss inte särskilt mycket i den utan gjorde den bara något sånär funktionell. Det ska bli kul!

Åter till myset, jag hör hur min älskling gnäller efter mig. Vilket älskling kan man undra? Det vet jag inte själv, dom låter rätt lika när dom gnäller efter mys. ;)

Nästa vecka när Erik far och jobbar igen kommer jag börja sakna Johanna något så sjukt. Än så länge går det rätt bra;) Haha. Puss min vän!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är det värsta som finns när dom älskade har ont. Olivia har haft ont i magen sedan födseln och BVC vägrar höra på mig så ingen hjälp får vi och hon är nu 9 månader :(

MEN jag vill starkt starkt rekomendera dig den fantastiska bärsjalen! Jag har barit både Jakob och Trollet och bär fortfarande och den var undebar vid magknipet. Dels gör det mindre ont för dom när dom kan sitta och guppandet när du rör dig lindrar också. Jakob kunde sova lätt 4 timmar i den och det är så mysigt för du får dom inte närmare kroppen än så. Dessutopm har du armarna fria, jag tapetserade och grejade på under tiden.

var inte rädd för "krånglet" med knytning för det går snabbt att lära sig och jag kan hjälpa dig.

Lova bara att du aldrig bär honom i babyBjörnsele ;)

2009-03-17 @ 21:41:17
Postat av: stina

jag gråter så tårarna sprutar när jag läser. jag har blivit så sjukt blödig när det kommer till eran familj. jag är bara så.. stolt och oändligt lycklig för er skull. det finns inte ord min vän, inte på långa vägar! och ÅH så jag längtar tills ni kommer imorgon. PUSS

Postat av: Anna

Gulledig Sandra, tack så himla himla mycket. Lovar att skicka bild när bröllopet blir av, det lär dock dröja ett år eller två tills vi har råd och tid och möjlighet. Låter som om du stormtrivs med livet iallafall och som alltid är det en riktig energiboost att läsa din blogg, man blir varm i hela magen och pirrig i tårna. Hoppas det går bra med renovering och magont och allting för er, hälsa lukas från mig också! Robert hälsar grattis till er här bakom med. Stor stor kram

2009-03-19 @ 12:16:14
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: Anna (igen)

Ps! Thank u spank u för att jag slipper nålarna, haha.

2009-03-19 @ 12:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback