Onsdag

Jag hade en toppenhelg, dansgalan var perfekt och jag träffade ALLA som jag ville träffa och jag måste säga att jag har de finaste vännerna i hela hela världen!

Erik skulle egentligen ha semester den här veckan, men så blev det inte. Och det är skit tråkigt! Värdelös vecka. Tur att jag har Johanna som granne i veckan (nästan) ;) Och det blir ingen sthlms semester för oss heller, men då for vi ut på dansgalan istället. Också blir det skotertävling i Lycksele nästa vecka, så vi får nog roligt ändå. Eventuellt kommer Eriks lumparkompis hit nästa vecka så då är det ju tur att vi är hemma!

Annars planerar vi framtiden så det ryker!
För det första så har till och med Erik insett att vi behöver en kombi. (Hallelulja!) Även fast jag säger att han behöver absolut inte köpa en kombi om han inte vill, utan jag kan köpa en sedan när (!!) jag börjar jobba. Det går att tränga ihop sig om man vet att det är tillfälligt. Även om gubbarna på Volvo skrattade åt oss när vi skulle testa en större bilbarnstol och den knappt fick plats i bilen. Vi hittade en som tydligen var rätt perfekt, som såklart var såld (han hade glömt att ta bort annonsen) så nu är det bara att leta vidare och hålla koll om det kommer in något nytt på blocket.
 
För det andra så har jag så ruskigt mycket planer för våran lilla kåk. Jag hoppas på jobb direkt i januari så jag kan sätta igång med några av mina projekt. Till expempel ska vi byta innertak, innerdörrar, golvet i hallen,köket och vardagsrummet, källaren ska renoveras. Och jag har snart en hel trädgård att sätta igång med. Allting kommer, sakta men säkert, att bli precis som vi vill ha det. Med lite tålamod så:)

För det tredje så håller vi på att planera semester för nästa år. Några förslag så här i semestertiderna?!

Nu kommer joppihanna hit och vi ska käka meeera jordgubbspaj (tack mamma!)
Mamma bjöd nämligen på middag igår, och hade gjort 2 jordgubbspajer till efterätt. Men det var bara en som gick åt, så den andra fick jag med mig hem! :)

Lukas är det absolut finaste jag någonsin sett, kan fortfarande sitta och titta på honom i timmar. Han var nu 67.5cm lång och väger 8600g. Han har blivit så stor. Så nu är vi ute efter en ny bilbarnstol (VILKEN DJUNGEL!?) så jag tar gärna emot tips om det också! Jag känner mig helt vilsen. Vi har kollat på en och den var helt värdelös. Så lätt var det:)

Den här veckan saknar jag Erik så mycket att jag mår illa. Kan bero på att han skämde bort mig så fruktansvärt förra veckan, så jag tror aldrig han får åka på jobb igen. Dessutom var det ju som sagt tänkt att han skulle vara hemma nu. Kan även bero på att han är den finaste människan som finns, tillsammans med Lukas. Han är den vänligaste själen i denna värld.
Jag blir så fruktansvärt imponerad på honom, förra veckan for vi till Umeå för att köpa virke till bron upp till källardörren. Sagt och gjort, gick på ett kick, på kvällen hjälpte jag honom med vinklarna, eftersom bron är rund, (Erik är förresten grym på huvudräkning också, våra hjärnor tillsammans så är vi värste mattesnillen!) Sen dagen efter höll han på till kl.14.00 sen var bron klar! VARS HAR HAN LÄRT SIG ALLT?! Han är otrolig.





Kommentarer
Postat av: stina

jag är också impad! och jag saknar er så det värker i hela mig.. redan! åh, kom hit!

Postat av: Anna

Vad otroligt fint ni har det. Jag har sagt det förut men man blir alltid så glad när man läser om allt du har för dig Sandra, det är kalasbra! Kram

2009-07-20 @ 09:41:44
URL: http://norrlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback