Full fart

Lördagen varsvann i ett nafs, då jag och Lucke följde med Johanna och Daniel till Åsele på skotertävling och marknad.
Lukas fick två t-shirtar och en virkad blåbärsmössa! Ingenting var av mig, utan från diverse familjemedlemmar. Jag inhandlade endast kryddor, jag var nog inte riktigt i min vanliga shoppingform.

Även söndagen försvann, då var det fullt upp hela dagen. Först bad, som tar en smärre evighet för mig och Lukas. Sen ner på Vilhelmina en sväng för att handla och säga hej till Lukas mormor.
Sen for vi hemåt, och när Lukas ändå sov bestämde jag mig för bullbak. Gjorde hälften vanliga kanelbullar och hälften med choklad i och nötter på! Bullarna blev sedan betygsatta av Lukas farmor och farfar, och jag tror jag fick godkänt? I utbyte av nybakta bullar fick jag rökta firrar.

Dom löste jag ut idag, efter att ha spenderat förmiddagen hos pappa och min farmor! Efter Lukas powernap mellan 13-14 begav jag och Lukas oss vidare till Strandkullen för firrarna bland annat, och där bjöds det på fika!
Vi var där ganska länge, när vi kom hem var det dags för ytterligare en powernap, då passade jag på att rensa en rygg i potatislandet på ogräs, hann precis klart en rygg då vaknade grabben! Efter det gjorde vi mat, och inväntade Erik som kom hem vid halv 7. Efter maten stod det björnspan på schemat, men en grävare täckte upp vägen så det var bara att vända hemåt igen. Nu håller vi på att rensa ur potatiskällaren, jag tog en bloggpaus, fast jag egentligen skulle upp för att diska.

Efter rensandet och diskandet ska vi skära upp ett gäng melon, ta oss varsin kall öl, och njuta av sommarvärmen på våran fantastiska altan. Tända ljus och njuta av livet.
Jag brukar ha jätte svårt att somna på kvällarna, fram för allt för att våran säng är så fruktansvärt hård, men när Erik kommer hem släpper allting. Jag blir så avslappnad att jag skulle kunna gått och lagt mig för en halvtimme sedan. Dock är det så att när Erik är hemma, är det mycket som ska hinnas med, vilket gör att kvällarna oftast håller ut till midnatt. Men vad gör det, när man har en sådan fantastisk karl som jag.
Och nu eftersom även svärmor hittat hit så, Bra jobbat med barna! Erik är ju helt enkelt för bra för att vara sann!

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh! Om jag skickar upp lite morotskaka till strandkullen, tror du jag kan få lite rökta firrar jag med? Klart vi ska svulla, nästa sommar när ni kommer ner på semester blir det svullarmiddag på min balkong, promise. Vad har ni för er idag då, du och lucky luke?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback