Torsdag

Jag vet att jag är helt värdelös på att uppdatera, fast jag har ju mina perioder. Men det har varit dom stressigaste mellandagarna nånsin och jag har helt enkelt inte hunnit.

Men jag har inte åkt in på BB än! Hörde att rykten började gå runt Vilhelmina, eftersom jag inte hade skrivit i bloggen på så länge ;)
Så är läget, jag är fortfarande en otålig flodhäst.

Jag har varit med om ett julmirakel som innefattade småfåglar, och jag har haft den bästa nyårsaftonen i mitt liv. Inte för att den slutade helt perfekt, och jag kunde inte riktigt känna det där lugnet, men det var verkligen magiskt. Helt perfekt. Det behövs inte mer än en bra portion Erik så är kvällen räddad, jag måste säga att han är toppen. Vilken karl jag har hittat mig. Mina nyårslöften blev i alla fall att jag ska ta mer kort, som jag och syster kom överrens om när vi höll på med mammas julklapp. Vi måste helt enkelt bli bättre på ta kort. Så det är ett nyårslöfte. Det andra var att nästa nyårsafton ska jag väga kanske 5 kg mer än var jag gjorde innan graviditeten. Blir spännande att se hur jag lyckas med det! Jag har försökt med det tidigare men det har inte alltid gått så bra. Kul att ha en liten utmaning under året i alla fall. Sen får vi väl se om det betyder att jag måste gå ner eller upp i vikt :p

Idag går vi in på V.35. Känns helt sjukt kan jag tala om. Går inte riktigt att förklara känslan, men självklart känns det helt fantastiskt. Helt otroligt. Nu känner man verkligen när den rör sig också vad det är, om det är en fot eller så. Man känner verkligen att det ligger en bebis där inne, men det är svårt att tänka sig hur den ryms! Fast egentligen ryms den nog inte, så den kommer nog ut snart. :) Nu har jag i alla fall fått det bekräftat att det finns säkra tecken på att den tänker komma ut tidigare, så jag hoppas att det stämmer. Men rätt vad det är så går vi över. Jag hoppas verkligen inte det, jag vill ha hit bebis nu! All förlossningsskräck har försvunnit också. Det känns bra. Förut var jag så nervös för min egen skull, att det ska göra ont, osv. Nu är jag mer nervös att det ska hända nånting med barnet. Eller att det inte ska funka med amningen. Men det ska jag inte stressa upp mig över nu, då förstörs väl allting bara för att jag är uppstressad.

Nä, nu ska jag lägga mig och vila en stund, se lite vänner. Vart inte mycket sömn i natt, även fast vi låg i sängen till 10.30. Tur att jag kan vila på dagarna, annars hade jag inte vart människa nu. Det tar på Erik också märker jag, för igår slocknade han i 3 timmar mitt på dagen. Huvudsaken är väl att vi får nån sömn!

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh herregud, det är makalöst att det bor en liten bebis i din mage! Jag hoppas att den kommer snart och fort, att du och erik får sova och ta igen er och att ni har haft en bra nyårsafton. Gott nytt år också! Kram

Postat av: Johanna-san

Hello darling. Får jag lägga ut en bild på dig på bloggen? =)



PUSS, vi ses kanske om nån vecka! Hör av dig om du kläcker.

2009-01-04 @ 11:52:34
URL: http://genomklok.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback