Tisdag

Fick någon form av magsjuka natten till måndag, som gick över lika fort som den kom. Har känt mig lite konstig i magen ända tills idag, men kräktes inte nånting efter igår morse i alla fall. Skumt!

I går kom Erik hem, eftersom jag inte var riktigt pigg så tänkte vi ta det lugnt och ställde in det vi planerat. Men det tog väl 3 minuter så insåg vi båda två att vi var alldeles för nyfikna på Eriks nya telefon som väntade på ica, och skotern som väntade i strandkullen. Så en sväng ner på Vilhelmina, en sväng till strandkullen där jag faktiskt kom till användning i garaget, och sedan hem igen. Det slutade med att vi somnade vid 00.30, men så värt. Vi gjorde så mycket att det känns som Erik har varit hemma flera dagar. Telefon och skotern var över våra förväntningar, och helt ärligt är jag nog lika lycklig som Erik. Men  det får nog vänta med både åkandet och körandet för mig ett tag till. Jag lever fortfarande på förra vintern, det var toppen! Jag älskar att bo i vårat hus här ute. (Har jag sagt det förut?)

Gårdagen bestod av många många roliga nyheter, som fick mig på toppen humör. Och de har bara fortsatt rulla in under den här dagen, så nu kan jag inte annat än le. Att jag får gosa mig till sömns på kvällarna nu gör inte saken värre, det var en tuff vecka utan gosande.

Har hittat ett soffbord jag vill ha, och äntligen en tvbänk som jag älskar. Den får nog vänta, eftersom den gick på 6500kr.  Bättre än förra gången jag hittade en tvbänk, den gick på 12000! Så den fick jag slå ur mina tankar. Men det är egentligen inte en bänk, det är en helt förvaring med hyllor och allt. Skitsnygg. Soffbordet gick i alla fall bara på 1000kr, så det kanske inte behöver vänta lika länge.. men jag ska vara förnuftig och inte beställa nånting just precis nu i alla fall.

Jag funderade på om jag kanske skulle putsa fönstren (som VERKLIGEN behövs) eller baka bullar i veckan för att förhoppningsvis få åka in på BB snart, men nu har vi bestämt att nästa söndag blir det lite fönsterputsning kanske.. håll tummarna att det går som planerat.

Nu ska jag gosa vidare. Erik är världens gosigaste.

Kommentarer
Postat av: Annelie

så då är min jour slut?

Säg till då den börjar igen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback