Onsdag

Erik önskade lasagne till middag, vilket jag mer än gärna gör flera gånger i veckan eftersom jag älskar lasagne. Skulle pröva en ny gryta att göra ostsåsen i och jag tror det var där allt gick snett..
när lasagnen sen varit inne en tid i ugnen och man började känna doften så luktar det verkligen inte lasagne. Jag kan inte förklara vad det luktar, men det luktar inte gott! Sen ringde Erik och sa att han skulle bli sen, så jag tänkte att jag äter på en gång, vrålhungrig som jag var och som jag hade längtat efter denna lasagne, så kunde han äta sen när han kommer hem. Och den smakar om möjligt ännu värre än vad den luktar. Kan någon lista ut det här mysteriet? Jag har gjort lasagne flera gånger förut och har aldrig varit med om nått sånt här.
Tur att Erik skulle bli sen, så har jag ju i alla fall tid på mig att laga något nytt.. Men nånting enkelt!
Urvalet i frysen var schnitzlar, hamburgare eller fiskpinnar.. så det får bli schnitzlar och hemmagjord pommes, snabbt och enkelt! Lite väl lyxigt egentligen för en helt vanlig onsdag, men kände inte alls för fiskpinnar..

Så det kan gå.

Imorgon ska jag på kontroll, eftersom jag missade den i måndags. Alltid lika spännande, blir roligt att se vad hon har att säga den här gången.
Nu ska jag kasta mig över en hus&hem medans jag väntar på maten och Erik. Lika bra att vänta på honom nu när det ändå blev fel. Allt är verkligen på topp när Erik är hemma. Det är så roligt att lyssna på honom när han planerar. Framförallt eftersom han planerar en väldigt fin framtid för oss, det låter som att han har bra planer och vi kan nog komma överens :) Han är lycka.

Förresten kan jag tala om att jag var vaken kvart i 5 imorse och halv sex klev jag upp och städade! Tog mp3 för att underhålla mig själv, och Erik sov så lugnt under tiden. Varför är jag uppe och städar halv sex? Gick däremot och la mig igen sen efter några timmar och låg och kramades en timme i sängen. Jobbigt att kramas med tjockmagen dock. Snart är all vår väntan över!

Kommentarer
Postat av: stina

du är så duktig. på att blogga långa blogginlägg, på att lagaa massa mat - god som dålig, hålla mig informerad om bäbisläge och såklart så är du ju världens absolut mest underbara vän. jag saknar dig!

Postat av: Anna

LÄR MIG! Lär mig hur man går upp klockan fem på morgonen och börjar städa. Eller förresten, lär min man!

2009-01-22 @ 09:30:01
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha, men det är väl klart att du gör. Du har väl såna mammainstinkter som håller dig vaken, förbereder dig på sömnbristen du får när bebis kommer. Bara positivt, kan jag tycka :]

2009-01-23 @ 11:54:25
URL: http://norrlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback