Onsdag

Med förvärkar till och från i fyra dagar nu och en 4 timmars sömn i natt är jag lite spak idag. Fast jag har i alla fall kunnat slumra till någon gång emellanåt idag, vilket har varit skönt. Har fått lite uppdatering från både sundsvalls hållet och umeå hållet, och ikväll får jag sällskap som bjuder på bakad potatis, vilket gör att jag nog förhoppningsvis kommer sova gott i natt. Dessutom är jag nu nyduschad och börjar känna mig lite mer som en människa.

Till stor del är det nog för att jag har haft förvärkar och Erik jobbar som jag inte kunnat sova.. Jag är ledsen storasyster, men jag och Erik pratade om det igår och det perfekta vore om vi fick fara iväg när han är hemma. Så då blir jag nervös när jag har förvärkar. Men nu känns det inte som att det blir i veckan faktiskt, fast jag far gärna direkt på måndagkväll när Erik kommer hem! =)

Erik skickade ett sms i förrgår där det stod: "Tänk hur länge sen det är vi bestämde oss för att skaffa barn och nu är det bara dagar kvar." Och det har faktiskt varit en otroligt lång och jobbig väntan, nu är det ungefär 1 år och 4 månader sedan vi bestämde oss för att skaffa barn. Men nu är dom viktigaste 9 månaderna gjorda och här står vi. Nu är det bara att hålla tummarna att allting rullar på bra.

Tänk vad tiden flyger i väg. Känns som att det var förra veckan vi fick reda på att jag är gravid.
Det är snart 4 år sedan jag och Erik öppnade ögonen för varandra. Och mamma fick ur sig:"Nä, men jag har hört så mycket dåligt om dom där!" (Kan tala om att efter hon träffat Erik har hon älskat honom lika mycket som hon älskar mig, hon erkände det i lördags.) Det känns som att jag alltid har varit med Erik. Vi är som pusselbitar, så är det bara. Förra skiftet Erik jobbade fick jag ett sms där det stod "Du är min bästa vän", och så är det, han är min bästa vän också, mitt allt.

Vi gjorde 4 tester på internet i söndags, och 2 tester visade att det skulle bli en pojke, 1 test visade flicka, och 1 test var osäkert men lutade lite mer mot flicka. Så det hjälpte inte så mycket. Sen gjorde vi "ringtestet" som visade att vi sammanlagt skulle få 3 pojkar, men då var missfallet inräknat, alltså kommer vi få en till pojke efter den här. Spännande att se vad som stämmer! =)

Är jag expert på att surra ihop ett helt blogginlägg eller är jag expert?! Nu ska jag på affärn en sväng, kanske Annika kan tala om vad vi har i min mage.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Mäh!! :( Äsch då.. jag förstår att du hellre vill åka på BB med honom än med mig!!

MEN JAG hoppas ändå att det blir jag som får skjutsa dit dig :) Han hinner ändå till Lycksele i tid...



Måste också få säga att jag blev så rörd av ditt inlägg idag så tårarna rann...

Det är nästan så att jag också skulle vilja vara kär... men bara nästan... det går över!! haha :)



Puss & Kram på dig!!

Imorgon ska vi svulla!!! =D

Postat av: Emily

Vad spännande. När vi gjorde såna tester så visade alla att vi skulle få en pojke. Men icket! Gamlingarna på mammas jobb däremot tror att Nikki är en pojke och att hon heter Nicke. Mamma säger att vi måste ha på henne klänning oftare.



Lycka till när det väl bär iväg!

2009-01-28 @ 15:34:23
URL: http://emilystighall.blogspot.com
Postat av: stina

tårarna bokstavligen sprutar på mig. först och främst för att jag minns det så himla väl, när ni bestämt er för att skaffa barn. jag minns det! och nu är det lilla underverket snart här. jag är blödig, jag känner mig som en riktig moster. och sen så, åh.. du och erik ÄR pusselbitar. och jag kan bara önska, mig själv och alla andra. att alla får älska som ni gör, att alla får ha det så. jag är avis.



jag älskar dig. jag saknar dig. alla kramar jag äger!

2009-01-28 @ 20:20:25
URL: http://sapp.blogg.se/
Postat av: linnea

det är fantastiskt, verkligen! vi ses snart, kram!

2009-01-28 @ 22:40:59
URL: http://linwe.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag tror jag nämnt det förut men sandra, det finns nog ingen som har en sån aptit på livet som du, som kan se det positiva i varje sekund som tickar på. Jag läser din blogg för att jag är nyfiken och för att du är förbaskat trevlig men också för att den ger mig så gigantiskt med energi, sätter saker i rätt ljus och ja, gör mig glad! Du är så glad hela tiden så det smittar. Jag kan inte nog förklara hur hårt jag håller tummarna för dig, erik och bebis. Jag tror på er. Kram!

2009-01-29 @ 07:50:09
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: marlene

hej.

Jag vill bara önska lycka till! shit vilken underbar tid du har framför dig. förlossningen, tiden efter.. Gå omkring med kräkfläckar på alla tröjor.. Var tid har har sin charm! :)

2009-01-29 @ 15:20:34
URL: http://ajkju.blogg.se/
Postat av: linnea

kläm ut ungen nu, vi kommer ju på fredag då får du vara hemma med bebbe. kom igen! ta i!

2009-01-31 @ 10:51:28
URL: http://linwe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback