Lördag

Vi som hade planerat myskväll igår, tji fick vi!
Vaknade ca. 04.30 med världens kramp i magen, gjorde jätte ont och jag kunde knappt röra mig. Sen gick det bättre när jag låg still en stund men så fort jag rörde mig så gjorde det ont igen. For ner på vilhelmina på kontroll kl.11 och då klämde Gunilla lite grann, också sa hon att hon trodde att det var en inflammation på revbensbågen, och att det hade blivit irriterat nu när jag hade haft så mycket sammandragningar. Men om det blev värre skulle jag komma tillbaka på eftermiddagen.

Hade planerat att göra lite ärenden, för att sen äta middag hos systran och ha en helkväll där. Men hade så ont att jag for till hennes lägenhet och la mig i stället. När hon slutade jobba kl.14 så fick hon skjutsa mig till Gunilla eftersom det hade blivit värre, gjorde bara ondare och ondare. Så Gunilla ringde till lycksele och surrade en stund med dom, och nu trodde dom att det antingen var nått fel på levern, eller att det faktiskt var så enkelt att det var dags för förlossning. Men jag hade inga värkar, men tydligen så kan det kännas sådär också. Innan värkarna kommer. Hur som hellst så skickade Gunilla i väg mig till Lycksele, så Annelie fick köra mig dit. Dom tog prover och gjorde CTG, och allt var såklart helt normalt och nu helt plötsligt trodde dom att det var magkatarr? Jaja. Fick tabletter och sen fick jag åka hem igen. Kändes inte så kul att åka hem när man fortfarande hade lika ont. Det är jobbigt att inte veta!

Fick i alla fall träffa våran 1 dag gammal tremening när vi var på BB. Var länge sen jag såg en sån liten bebis, man längtar ju inte direkt mindre nu. Tänk om vi hade haft sån tur att det hade varit dags igår! Tur jag sa åt Erik att stanna i gällivare tills jag visste mer i alla fall.. jag kanske kände på mig att det inte var dags?
Jag tror då inte på magkatarr, känns som att inflammation på revbensbågen låter mer vettigt.

Idag känns det lite bättre. Det gör ont när jag rör mig, men när jag sitter still går det bra. Det är väl bara att bita ihop! Är ju några dagar kvar till bf.

Vi bestämde oss för att ta våran myskväll i kväll i stället, så om nån timme kommer Annelie och eventuellt även mamma hit. Så ska vi äta och mysa. Nu ska jag duscha.

Erik var så nervös igår, den stackaren. Inte lätt när han jobbar borta. Men han är verkligen toppen. Han gjorde mig så lugn även fast han var supernervös själv. Han fixar allt. När han säger `allting ordnar sig´ så tror man honom. Hoppas verkligen det är lugnt tills han kommer hem nu. Finns ju inte mycket han kan göra när han är där borta, också sa jag ju åt han att han skulle stanna kvar där också. Men nu är det ju snart bara en dag kvar tills han kommer hem, så det borde gå bra. Hoppas på en lugn kväll ikväll!

Det var i alla fall himla mysigt på BB, längtar tills vi ska få åka dit och stanna kvar! Men då lär vi väl bara vilja åka hem. Jag hoppas vi får Jörgen o Hannas rum. =)

Kommentarer
Postat av: annakarin

åh känner du! det närmar sig verkligen! (:

hoppas det går över för dig så du får börja ladda upp tills bäbi tittar ut, fast du har väl egentligen laddat i nio månader haha (:

hoppas du har packat väskan, och hellre för mycket än för lite (;

Postat av: Marie

Ta och käka en färsk ananas. Jag hade hört att det kunde starta förlosningen så jag testade och ca 3 timmar senare gick vattnet och då var jag ändå bara i vecka 36+3.

Gjorde samma med Olivia och dagen efter startade det, hon är född i vecka 38+1.

2009-02-01 @ 10:00:12
URL: http://marochka.blogg.se/
Postat av: stina

woho! läste du, ÄT EN ANANAS! jag vill ha bäse nu! puss

2009-02-01 @ 12:31:27
URL: http://sapp.blogg.se/
Postat av: Ana(nas?)

Haha, jag instämmer i hyllningskören - ät en ananas och åk på bb! Hoppas inflammationen går över så du kan koncentrera dig på att få fram bäbis ordentligt istället, jag håller alla tummar och tår som jag möjligen kan komma åt. Bamsekram!

2009-02-02 @ 08:46:33
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: Anna

Tror du det? Vi säger såhär - klämmer du ut bebbe och klarar av det så klarar jag av en tatuering. Kanske inte nu, men efter några års mental förberedelse. Deal? ;) Så får du visa bebisbilder så visar jag tatueringsbilder. Blir fint det, tjoho.

2009-02-03 @ 10:42:22
URL: http://norrlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback