Fredag

Imorse började jag fundera, som så många gånger förut, varför i hela friden vi har en 160cm säng med två täcken!?
På kvällarna när vi går och lägger oss kan vi oftast ha varsitt täcke, men ligger ändå på ena sidan av sängen. Så varför ha en säng som tar upp hela sovrummet (vi har ett litet sovrum), när vi använder halva? Sen är det samma visa varje morgon, när vi vaknar ligger ALLTID Eriks täcke på golvet. Så varför inte bara skita i att försöka ha varsitt täcke och dela på en gång?
Ett himla bekymmer,i know.(observera att det är Eriks täcke som ligger på golvet, det är alltså inte jag som är mesig och kryper in under hans täcke, det är han som kryper in under mitt;) )
Jag antar att det är kärlek helt enkelt. (Jag klagar såklart egentligen inte, det är himla mysigt att sova ihopflätade.)
I och för sig så brukar jag trycka ihop kuddar och ett täcke när Erik är borta, så det ska kännas som att nån ligger där. Så där har vi ju användning av det andra täcket, som varannan vecka får ligga på golvet! Känner att jag måste börja visa min uppskattning lite mer för det andra täcket..

Jag gav mig på att försöka hitta på något nytt med gamla gardiner, jag är less på dom vi har och vill byta, men hittar inget att beställa efter och i vilhelmina finns inte nog stor utbud för mig. Efter sådär 4-5 försök gav jag upp och samma gardiner som innan sitter där nu igen. Sen ringde mamma och då insåg jag hur tragisk jag var som gnällde över gardiner. Så från och med nu ska jag bry mig lika mycket om våran inredning som jag för 15 minuter sen brydde mig om det andra täcket! (Tills nästa gång jag tar mig på ikea..)

Även fast jag inte jobbar längre så är det ändå alltid lika skönt med helg. Jag ska skura golven och sen fixa mig en e-legitimation.

Förresten så ska jag och Erik bygga oss ett skåp! Det kommer blir snyggt, framför allt så jäkla roligt.

Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: linnea

när bebe blir större kommer han/hon vilja krypa ner mellan er, och då kommer ett täcke inte räcka til. spara det, och spara sängen.



jag önskar också att vi fick luncha! det hade varit mysigt.

Postat av: stina

tack darling! jag blir så glad att du blir glad :P KOMMER INTE BÄBIS SNART?!

2009-01-24 @ 11:59:20
URL: http://sapp.blogg.se/
Postat av: stina

jamen det låter ju som perfekt planering. då kan jag ju komma och gosa bäbis på WWW då jag kommer hem. jag ska nämligen sno jacobs bil då har jag planerat. jag längtar ocksåååååå! puss

2009-01-24 @ 16:10:07
URL: http://sapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback