Tisdag

Igår åt vi köttsoppa, det var smaskens. Efter det blev det tårtkalas och födelsedagsbarnet fick nypären av oss, undra om det var väntat? :) Även 4 trisslotter utan vinst, och jag känner ett stortbehov av att köpa några själv.. 100 000 i månaden i 25 år! Skulle inte sitta fel. Hur som hellst så charmade Lukas hela sällskapet, han går i sin fars fotspår och är lite av en underhållare :)

Till morgonen har Erik plockat hjortron och jag och Lukas har myst. Nu har vi hjortron så det räcker och blir över måste jag säga! Det blir bra till nästa sommar, då varma hjortron och glass är en stor favorit.

Idag ska vi på lunch hos gammelmormor Greta. Efter det ska vi till Järvsjön och hälsa på en kompis till Erik, och stolt visa upp Lukas.

Tanden har kommit fram lite grann nu, men han är inte grinig eller nånting, jag märker ingenting annorlunda med honom. Det är härligt, fast han blir arg för att jag vill titta på tanden hela tiden.

Vi är alltid farliga på att svulla, det är som våran grej. Men den här veckan blir nog värre än nånsin. ikväll blir det hamburgetallrik hemma, senare i veckan blir det pizza på lascite, också försöker vi planera in nått storslaget bak också.
Jag är sugen på att testa nånting nytt, men vet inte vad? Annars blir det de vanliga, morotskaka eller cheesecake kanske.

Förra veckan var jag förresten och hälsade på Anna-Karin, som har en liten bebisvovve på 3 månader, och han är för söt! Jag är madly inlove.

Det är läskigt hur fort tiden går. Sen att Lukas är rätt välbyggd gör ju inte saken bättre, han växer så det knakar och är så stor att hälften av kläderna vi har köpt har han aldrig hunnit använda. Nu är han inne på strl 80, men en del är nästan lite små..
Grejen är att kläderna blir lite tight runt magen, sen kan de ju vara förlånga i armarna och benen ändå. Haha! Guldklimpen,minsan!

Nu ska jag göra nytta, Adjö!

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, undra om du kommer beskriva honom likadant när han är typ.. 40 år. ''Nu är han inne på strl XXXL, men en del är nästan lite små..

Grejen är att kläderna blir lite tight runt magen, sen kan de ju vara förlånga i armarna och benen ändå.''



jag tror dock att han blir världens hunk istället. man akn ju inte bli annat med sånna föräldrar ;)



nu åker vi imorgon! PUSS PÅ ER!

2009-08-18 @ 13:47:47
Postat av: Anonym

det var jag som skrev förresten, tant Stina.

2009-08-18 @ 13:48:34
Postat av: Anna

Jag är så avundsjuk på hjortronplockandet att jag tror jag dör en smula! Skicka hit lite! Skönt att höra att ni mår bra och att guldklimpen frodas. De ska vara som små paltar nu, bebisarna. Det är då de är som bäst. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback