Tisdag

Jag som hade sån bra planering inför den här dagen! Har mycket jag ska hinna dom här dagarna innan påsk, så jag hade gjort ett schema i mitt huvud för den här dagen, men det sprack. Imorse vaknade Lukas 7 och ville äta, sen var han så glad och gosig att vi var tvunga att ligga en stund i sängen och mysa, vilket resulterade i att jag somnade av hans prat och vaknade av att han fortfarande pratade vid 8.30. Fortfarande lika glad och gosig, så vi låg kvar till 9.30, då han åt och sen klev vi upp. Då gjorde jag upp eld för att vi båda behöver tvättas, det tog tid att få upp varmvatten, så jag kom inte in i duschen förän efter 11 nångång, och sen ville han äta 11.30, så när han hade ätit klart var klockan 11.50, och affären har lunchstängt 12. Då fick han bada och nu väntar vi på att affären ska öppna igen, så att vi kan fara och handla. Efter det ska jag göra pizzabullar inför påsk. Tanken från början var att vi skulle vara rena och klara till kl.10, då skulle vi handla, och pizzabullarna skulle vid det här laget vara klara. Vi ligger alltså ca.4 timmar efter schemat. Jag skyller allt på Lukas som är alldeles för glad och go.

Igår och idag har han mått så himla bra, man märker så tydligt att dom gånger han skriker är det inte för att han har ont i magen eller så, utan för att han är hungrig eller så är jag tråkig. Det är så roligt när han ligger vaken i princip hela dagarna utan att vara grinig. Fast då hinner ju jag ingenting, som att tvätta,städa eller skotta snö. Men det är sånt man får ta:) Däremot tycker jag det är lite sjukt att han har slutat sova på dagarna, han sover nu bara 1-2 timmar om dagen. Men man behöver väl inte oroa sig för det så länge han verkar må bra. Han sover desto bättre om natten.

På torsdag kommer joppilej hit, och ska fira påsken med oss. Det behöver jag, eftersom jag måste laga mat hela torsdagen så det passar perfekt att hon kommer hit som barnvakt då. :) Då ska vi även ut och leta påskris, det blir spännande. Vi ska bjuda på påskmiddag på fredag och eftersom vi är på järvsjödraget hela fredagen så måste maten lagas på torsdag. Men det blir alldeles kanon, jag är så peppad.

Tack för tipset Anna! Jag har hittat alldeles för många klänningar jag vill ha! Men hellst av allt skulle jag vilja åka till Umeå över en dag, bara för att jaga klänning. Det känns så mycket bättre att få prova dom, eftersom jag inte längre ser ut som jag brukade. :) Ingenting negativt med det, Erik gillar det så jag ska väl vara nöjd? :)

Nu vill jag bara ha torsdag så jag får hit Erik och Johanna och mysa med dom, och sedan blir det påsk!
Erik jobbar bara 4 dagar i veckan, dom fick ledigt över påsk. Och skulle han nån gång börja jobba mån-tors igen så lovar jag att jag aldrig mer ska klaga. Nog för att det finns väldigt mycket positivt med hur han jobbar nu, men att behöva sakna honom så här lite vore magiskt. Känns som att han nyss for och nu kommer han hem igen, underbart! Han är världens bästa, det är alldeles för jobbigt att sakna honom.

dessutom har jag hittat en tvhylla som jag vill ha, dock inte riktigt rätt tillfälle att köpa en ny tvhylla, också måste jag övertala Erik att vi ska ha en ny, eftersom han gillar skarpt den lösning vi har. Den är ju inte som min drömtvhylla som jag alltid kommer drömma om, som kostar 6000, men det är alldeles perfekt för en lite mindre slant. Hur som hellst är denna mindre slant inte heller särskilt liten så den får vänta. Vore kul,men.

Nu ska vi göra oss klara för en sväng på affärn. Eller hinner jag med lunch innan kanske?

Kommentarer
Postat av: stina

om inte annat kan du väl se det som att ge mig en present.. kom hit och leta klänning. jag kan ta hand om lukas hela tiden så du får prova ifred. då får du GÄRNA sova här också.. så jag får gosa med honom riktigt. jag får ju aldrig det annars.. KOM IGEN! ;)

Postat av: Anna

Vilken liten myspropp han verkar vara! När vi passerar latikberg för att hälsa på familjen abrahamsson nästa gång så kanske jag tjuvsvänger förbi, bara för att ge dig ordentligt grattiskram och spana in lilla lukasunderverket. Klart du ska vara nöjd med hur du ser ut - det finns inget vackrare än någon som är nöjd och lycklig. Det gör att såna människor liksom, glöder. Åk till umeå och prova på du, det är minst lika roligt, om inte bättre. Och ha en strålande fin påsk! Kram

2009-04-07 @ 14:18:37
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: Mamma

Puss

2009-04-11 @ 16:45:42
Postat av: Hannah

va stor han har blivit! måste komma och hälsa på när vi kommer hem, har vart i västerås och nu är vi i Kiruna så vi har inte vart hemma och nu har jag glömt mobilen hemma..

du ska se va Dex har blvit stor han med!:D

Hoppas ni hr det bra iaf! ses när vi kommer hem.

Kram!!

2009-04-13 @ 13:16:35
URL: http://mittstoralillaliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback