Älgjakt -08 (V.17!)

Ja, nu är älgjakten inledd även för min del i år. Vi fick en bit att gå, men det var mysigt och givande. Bytte pass med en äldre stackars man som hade ont i ryggen, så han fick gå kortare och vi längre. Lika glada var vi för det! Fick ju faktiskt ett mycket bättre pass, också lovade han att vi skulle få skjuta "stor oxen" där. Men vars den stor oxen tog vägen det vet vi inte?
Det var i alla fall lika mysigt som i fjol, och jag njöt av varje sekund. Att det kan vara så underbart att bara sitta?! Ja, det är det i alla fall.

Nu håller jag på att skynda mig tvätta lite, innan vi ska äta,duscha och ner på vilhelmina. Ska hälsa på Micke en sväng bland annat , han har ju skaffat ny lägenhet och vi har inte hunnit dit än.
Sen ska vi handla lite. Framför allt till matsäck imorgon, tänkte jag.  Men nu säger Tomas att det ska ösregna hela dagen imorgon. Så man kanske borde stanna hemma på grund av förkylningen? Och andra sidan så är det ju lika spännande när det regnar, och jag har ju regnkläder, och Erik vill verkligen att jag följer med. Får se hur jag gör. Kan ju i alla fall vela lite, för Erik är så söt när han tjatar.

Annars, damer och herrar, är jag nu i V.17! Det går framåt. Har hört att första tiden fram till V.20 går långsamt. Sen smäller det bara till. Så jag hoppas på det. Jag hade ju hittat det perfekta skötbordet, som inte finns på ikea i sundsvall såklart, men när vi kom på ikea så fanns det ju där. Så då tänkte vi ju köpa det när vi ändå var där och det faktiskt fanns. Så vi packade på oss madrass och madrassöverdrag och sen glömde vi helt bort skötbordet. Men vi köpte madrassen ändå, som man blåste upp kanterna på. Så en helt vanlig fantastisk kväll så tyckte vi att det kunde vara mysigt att blåsa upp den, bara för att se. Och sen la vi den på strykbrädan (för ja, vars skulle vi lägga den?) Och glömde den där, när jag for till Umeå. Så när jag kom hem hade katterna bitit sönder den.. Roligt hade dom nog ,och den var ju billig. Dessutom går det fortfarande att använda till en helt annan grej, jag har räknat ut det. Klurig som jag är.

Nu ska jag kolla om det brinner fortfarande. Så jag snart får duscha bort röken.
Tack och adjö.

Kommentarer
Postat av: Moster Annelie

Men uppdatera snart lillasyster snorunge =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback