Städartagen

Ja,nu är jag i städartagen- av den bästa sort.
Jag slänger allt. Jag bara slänger! Har så jäkla mycket skit, och jag vet att jag kommer ha massvis med skit kvar sen ändå men skönt att få bort lite grann. Friskt och fräsht! Måste ju ordna plats för en till nu så, nu kan ju inte jag ta upp all plats=)

Jag krattade och körde bort fyra kärror löv idag, på bara ena "gräsmattan", (vi har ju inte så mycket gräsmatta kvar längre..) och det syns ingen skillnad. Så det kändes som väl spenderad tid?! Nej.

Har varit mycket besök i helgen också hit och dit.

Tog mig tid och gjorde kärleksmums idag, som jag har fryst in efter att ha tryckt i mig en bit (eller två).
Också har jag gjort rårörda jordgubbar. Blev inte lika bra som sist, men ändå. Godare än vanlig jordgubbssylt. Gjorde inte så himla mycket heller, bara så vi klarar oss ett tag=)
Blir det fint väder någon dag i veckan ska vi göra våfflor till lunch och sitta ute på altan och äta. Någon dag jag inte jobbar. Det blir väldigt varmt och skönt där inne när solen är framme. Pappa ska beställa en gasolkamin till oss också, helt toppen.


I går var jag till henrik o hannah med fika, och då bjöd dom på mat. Inte helt fel faktiskt. Fick bra mycket tid att roa mig med Dexter också, eftersom han knappt sov eller åt när jag var där. Han är så charmig.

Anna-karin var här i fredags också, och det var trevligt. Fick surra av oss lite.

Imorgon ska jag städa källaren, igen. Så jäkla meningslöst. Jag städar den där jäkla källaren och det blir ingen skillnad. Det bara dammar och känns inte rent heller. Längtar tills vi ska göra om den. MEN DET FÅR DRÖJA!

Imorgon kommer Erik hem, men jag skulle gärna ha hem honom nu. En vecka är alldeles för länge. Och jag får ont i magen när jag tänker på att han måste köra dom där 50 milen hem också. Hur ska jag palla det här när det blir vinter och halt? Omöjligt.
I helgen har vi planerat så mycket, fantiserat och filosoferat. Bara tanken på att vi nu faktiskt ska få våran egen familj som vi har längtat efter så mycket, gör oss riktigt löjligt, pinsamt lyckliga. Han är underbar. Klockren.Min.

Vi har fått nya grannar som har hästar! Så mysigt att titta ut och se hästarna! Men jag måste nästan gå dit och överklaga att jag tycker dom har hagen lite för långt ifrån våran gård.. Skulle gärna bara sträcka ut handen genom dörren och klappa dom. (Nu har jag förmodligen en syster som blir upprörd, eftersom hon nästan inte tänkte låta mig följa Tilde till stallet ifall jag skulle bli sparkad i magen.. )

Dessutom kan jag gnälla över att mitt hår är kaos, och jag ska aldrig nånsin klippa mig där igen. Helt värdelöst. Jag tackar gud för hårsnoddar, men inser faktiskt att jag kanske måste klippa mig. Jag hatar att klippa mig. Men denna gång kanske blir annorlunda. Spännande, det får vi återkomma till.

Nu ska jag räkna ut lite vuxengrejer.

Kommentarer
Postat av: Emily

Du behöver nog inte vara rädd att bli sparkad i magen. Även om det låter helt sjukt så tror jagatt hästar känner på sig att det är ngt speciellt med gravida. När jag var gravid så slickade alltid min häst på min mage, utanpå tröjan. Hon var så försiktig och go, och de flesta hästarna i stallet brukade gnägga åt mig fastän dom aldrig gör det annars. Dom kanske trodde att jag hade ett jätteäpple innanför tröjan, haha.

Nej, jag tror stenhårt på at djur känner på sig sånt.



Vilka är hästgrannarna då om man får vara nyfiken?

Postat av: linnea

hej min vän, long time no see. När tänker ni pallra er till Umeå. Ni får ju jättegärna bo här om ni vill stanna över natten, det vet ni va! Hoppas du mår bra. kram kram

2008-10-13 @ 14:55:08
URL: http://linwe.blogg.se/
Postat av: stina

du är så sjukt huslig att jag sitter här och tappar hakan varje gång. kan du fixa sånt där åt mig när jag flyttar till umeå också? komma med matlådor för varje vecka? för jag är rädd att det annars kommer bli kaos. jag insåg att jag kommer måsta köpa blommor nu, och ja.. du vet ju vad jag tycker om det där med att handla blommor.



well, jag saknar dig så jag får ont i magen. snart ses vi! PUSS

2008-10-13 @ 19:17:35
URL: http://sapp.blogg.se/
Postat av: Emily

Känner igen detdär. Alla var typ livrädda när jag red i vecka 34 :-)

2008-10-13 @ 21:49:39
URL: http://duagava.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback