Söndag

Idag tog vi en himla sovmorgon. Det var mysigt, och vi behövde det. Vi vaknade först halv åtta, myste en stund och somna om, och så höll vi på ett bra tag. Sen klev vi upp och åt varma mackor. Nu har Erik farit för att hjälpa Daniel med nånting, och jag håller på att göra revbensspjäll. Brukar passa på att göra revbensspjäll till Erik och skicka med han i matlådor när han far och jobbar, för jag är inget större fan av revbensspjäll. Men Erik älskar dom. Måste bara spara en påse till julafton..

Annars hade jag tänkt baka bullar idag, men det fanns inget jäst igår när vi var och handlade, så det blir inga bullar. funderar på att göra en tosca kaka kanske. Eller nått annat. Nått gott. Vi har ätit pizza två kvällar den här veckan ,börjar bli varning på oss. =) Först åt vi i onsdags med Anders, och det tyckte vi att vi hade förtjänat efter att ha varit ute hela dagen. Sen åt vi i går med Daniel, och då sa Erik:"Det känns nästan som att vi förtjänar en pizza ännu mer idag,tycker du inte?" Och hur kan man säga nej till det?! =) Så pizza blev det, den blev god. Däremot lämnade jag kanske en tredje del som Anders kom och åt upp, så då kan man väl ändå säga att han har ätit pizza två gånger den här veckan också?! =)
(PS. jag är bäst på att hitta på ursäkter för att få äta onyttigt och gott!)

Känns pest och pina att Erik far imorgon. Men veckorna brukar gå ganska fort, speciellt när jag får jobba, vilket jag ska göra i veckan. Dessutom hoppas jag att Anna-Karin tänker titta förbi, så man har nånting att se fram emot=) Då går veckorna ännu fortare. (Och en till ursäkt till att baka något gott!)

Igår kväll invigde vi altanen! Vi ställde in kupévärmaren, tände ljus och tog på oss en extra kofta under jackan. Daniel och Erik drack öl, vi surrade. Gjorde narr av folk och skrattade åt dumma ideér. Tom kom förbi en sväng också. Var riktigt mysigt, blev verkligen toppen med altan. Vi ska nog sätta in en gasolkamin där, ska ta ett litet snack med far. Då kommer vi ha värme där inne också, så man kan sitta där när man vill=) Först hade vi inte tänkt det, men det var så jäkla mysigt igår kväll. Förutom att kupévärmaren (som vi för övrigt fick med husköpet och är väl lika gammal som huset) brann upp och en säkring gick. Den la av, och då petade Erik lite i kabeln också satte den igång igen, och började lukta väldigt skumt. När Daniel påpekade att det luktade brännt sa Erik:"Äh, det luktar så i början, det försvinner snart." Sen sa det bara pang också flög det lågor ur den. Och det enda jag tänkte på var, att det blev så himla varmt och skönt. =) Så nu har vi tagit farväl av den kupévärmaren, tur att den började brinna där och inte i bilen!

Nej,nu ska jag hitta på något annat spännande. Kanske städa lite, titta på några repriser på tvn. Tråkigt väder idag!

Kommentarer
Postat av: stina

ni är så duktiga. kan ni bygga en altan åt mig också? du nu är det bara 2 ½ vecka tills jag kommer hem en sväng. lookin' forward to it, eller hur?

Postat av: stintan

tack. då ringer jag Erik då när det är dags för en altan! perfa! äsch, jag tycker det känns nära. när jag tänker på att jag varit här 5 veckor om 2 dagar så inser jag att tiden går så sjukt fort att jag typ.. inte hinner med. jag kommer få fart-rynkor. åh, vad gott! jag vill också ha. jag får kanske nöja mig med lite nudlar och tonfisk. tjoho! saknar dig!

2008-10-05 @ 23:15:18
URL: http://sapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback