Onsdag

Nu har vi en gubbe i byn här, som ska ordna så vi får värme på ALLA element! Äntligen. Erik brukar alltid säga att den här vintern och den här våren kommer bli den bästa nånsin, och jag börjar hålla med honom. Självklart eftersom bebis kommer till oss. Men den här gubben ska tydligen vara en riktigt fixare, för förra vintern så hade vi ingen värme på elementen i sovrummen eller toaletten.. så man undvek ju gärna dom rummen. Men det går ju inte när bebis kommer att vi inte har någon värme inne på sovrummen?! Så igår tog Erik tag i saken, det var därför han försvann ett tag där i går kväll.
Ska bli himla skönt. Dessutom har vi lite annat småfix som den här gubben ska få titta på också, småsaker som är lika bra att göra.

Vi hade tänkt fara till Östersund i veckan och hälsa på Marcus och Blanka, men det blir inte så. Tråkigt,faktiskt. Men vi ville hinna en sväng till stugan innan snön kommer och röja undan lite så vi planerar in det istället. Tror till och med att vi ska dit en liten sväng idag.

Och vilken tur hade inte jag igår?! Självklart så gjorde Bosse gravkransar på äntligen hemma igår! Inte för att jag fick så mycket mer inspiration, han gjorde väl ungefär samma sak som jag tänkt, men hur som hellst så, lyckat. Så efter att dom har bullrat klart nere i källaren ska vi förbi dagiset en sväng och pussas lite(måste egentligen skriva på papper, menmen), och sen ska vi till affären och köpa lite ljung och annat mys att pynta kransarna med. Blir det lyckat kanske jag lägger upp en bild. Vi har ju som tradition jag och Erik att vi åker runt på kyrkogårdarna på alla helgona. Tänder ljus och lägger dit lite annat fint. Och ni ska veta att affären här i Latikberg har så mycket mer att erbjuda än vad man kan tro! Dom har ju till och med ljung. Så det ordnar sig nog.
Sen åker vi hem och gör kransarna, och sen åker vi till stugan en sväng. Undra om jag ska göra i ordning maten redan nu och ta med mig kanske? Varför inte! Se, vad jag kommer fram till mycket vettigt när jag sitter här. Vi ska inte sova i stugan ikväll i alla fall, men dit och mysa lite. Jag har så mycket mys för mig nu så det finns inte!
Till helgen hoppas jag att Emelie och Pär kommer hit och myser med mig, så jag får baka lite. (Ska jag lix vara tjock kan jag vara det ordentligt.) Hittade så himla bra vinterjackor, jag hittar så mycket bra överhuvudtaget så det finns inte. Men det är ju som ingen mening att beställa nånting alls nu. :p
Jag väntar nog tills magen börjar lägga sig innan jag köper nånting nytt.

Och jag blir så lycklig när jag vaknar och ser att det är vitt ute. Det känns toppen att snön är på väg, att vintern snart är här.


Kommentarer
Postat av: anna

tipsa gärna mig om en jacka, jag som inte hittar någon! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback