Tisdag


Tala om att man kan vara nyfikna, Anna-Karin hade så rätt så!

Jag är dunderförkyld och det är pest och pina. Även fast jag är så fruktansvärt duktig och spritar allt jag ser, och tvättar händer och spritar händerna när jag är på dagis verkar det som att de barn som var snoriga lyckats snora ner mig också. Fy bubblan. Men det är klart, vi har ju så goa barn att det är svårt att hålla sig från att kramas med dom, även om dom är snoriga så jag får skylla mig själv.
Ska försöka att inte smitta Erik.. men jag måste också bara himla go för han har då minsan svårt att hålla sig ifrån att kramas med mig också.. ;)

Mycket har vi hunnit med i alla fall. Full rulle har det varit. Gjorde en toppentårta i söndags, så vi grattade pappa med den, först och främst var den till Erik, han fick grattas på farsdag han också i år. Han grattade ju mig på morsdag i år så. Kalla oss löjliga! Sen skulle vi ju till systran för att gratta lilltjoppan som inte är så liten längre, hela 10 år fick hon fylla igår. Men så fick dom åka ambulans till umeå! Fy så oroliga vi har varit, men det verkar som att det är på bättringsvägen. Så Tilde bor hos oss nu, och det är så mysigt. Min största önskan vore att slippa jobba när vi har barn, vara hemmafru på heltid. Det är så mysigt att kliva upp på morgonen och göra frukost, väcka henne, göra iordning henne och hjälpa henne fläta håret, innan vi skickar henne på skolan med Christina. Och sen få hämta upp henne när hon slutat. Så vill jag ha det! Jag vill inte att mina barn ska vara på fritids, och måste vänta på mig hela eftermiddagen för att jag är och jobbar. Det här är drömmen.
Ikväll ska hon sova hos mormor(mamma) för att mamma är ledig imorgon. Christina jobbade dessutom kväll imorgon så hade hon sovit här skulle hon måsta åka buss imorgon bitti, och det är jag lite nervös för.. speciellt eftersom Tilde är så lik mig när jag var i den åldern. En fara att släppa i väg själv allltså! Ingen kunde veta när jag skulle dyka upp igen, jag hade så mycket äventyr för mig på egen hand.

Nu har vi fått elementen fixade här på förmiddagen. Underbart. Alla elementen är varma nu! Helt toppen.

När Malou får komma hem igen ska vi göra en smörgåstårta och en annan tårta och gratta henne ordentligt. Hoppas det blir snart!

Förutom det ser jag fram emot en någorlunda lugn vecka, med den här förkylningen. Den ska banne mig inte få vara länge..

Kommentarer
Postat av: stina

jag saknar dig så det gör ont i mig. for real!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback