Onsdag

Fick en kommentar av Anna som inspirerade mig till att skriva nu- för är det någon gång jag är positiv så är det nu!

För det första, så skottade Erik imorse kl.halv 7-7, och när vi kom hem vid 10 igen så var det återigen dags att skotta. Hur underbart är det inte med all snö?! Imorgon kommer mera, troligen hela natten mot fredag! Ser fram emot att komma hem från sundsvall till ännu mera av det ljuva.

För det andra så har min feber helt försvunnit! HELT! Jag lovar, inte en ynka liten grad kvar! Det finns ingen i hela världen som är lyckligare än jag, och jag hoppas den kommer att hålla sig borta ett bra tag nu! Det ska jag banne mig se till att den gör.

Sen vet jag inte riktigt vad mer som gör mig på så bra humör. Jo! Jag har julbakat idag! Jag har gjort pepparkaksdeg, så jag ska göra ett alldeles eget pepparkakshus redan från grunden i år. Blir himla spännande att se hur det slutar. Kanske att jag delar med mig med en bild. Sen har jag gjort ischoklad och chokladsnittar, som blev väldigt populära. Tror nästan hälften är slut redan, men det är så det ska vara kring denna ljuva ljuva tid. Här ska svullas. Måste göra magen redo för allt fett och julmat och godis på julafton.
Imorgon åker vi till sundsvall, innan dess ska jag hinna göra kolasnittar och grädda delarna till pepparkakshuset.
Har jag missat att säga att jag älskar julen?

Nu ska vi äta köttgryta, sen ska vi få besök av svärfar, och sen ska vi till Henrik o Hannah och kanske svulla lite till. Gosa lite med Dexter som är i sin absolut bästa ålder just nu, så mysig. Hoppas vi hinner dit innan han har somnat bara.

Imorgon går vi in på V.30! Bebis ökar vikt nu med ca. 200 gram i veckan. Den börjar bli tung och .. riktig! Dessutom får den naglar nu. Och nu har den blivit så stor att den fyller allt utrymme i livmodern, så nu börjar den krypa ihop mer istället och eventuellt kanske den lägger sig med huvudet nedåt för att ligga ungefär så fram tills förlossningen. Den är mellan 35-40 cm och väger nästan 1500g. Helt otroligt.
Jag fick "stora boken om barn" av Linnea, det är därifrån jag kopierar =) Toppenbok. Erik har en liten kort sammanfattning av den som vi fick av Gunilla, så han kan hålla koll han med. Nu längtar vi!
Ska bara shoppa bebisgrejer i sundsvall! Nästan.

Nu måste jag se hur det går med den armade köttgrytan.

Kommentarer
Postat av: linnea

tur att boken kommer till nytta, hoppas du mår bra, vi borde väl ses snart tycker jag. kram

Postat av: Johanna

Kul att ni sitter med en liten bok var! Hahaha

2008-11-26 @ 22:01:50
URL: http://genomklok.webblogg.se/
Postat av: Anna

Haha, det är precis det jag menar! Imorse kom jag in på jobbet och alla bara gnällde för att de blivit tvugna att skotta TVÅ gånger på samma dag i sthlms snökaos. De var så förbaskat glada för slasket som infann sig idag och skrockade gott om att det minsan var skönt att slippa anstränga sig. Jag trodde jag skulle dö, så irriterad blev jag. Men så har du skrivit världens mest juliga och positiva inlägg och så känns livet lite mer tiptop trots allt. Jag vill hem till vilhelmina och snön! Latikberg måste vara fantastiskt nu. Kör försiktigt till sundsvall och ha det mys. Kram

2008-11-27 @ 11:00:50
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: annakarin

jag vet! det är sjukt chockerande! ;P allting gick så fort, inom en vecka från att vi hade beslutat att he bort audin så köpte vi en ny bil. Audi det med. Men hon finns kvar i mina drömmar! (: Synd du aldrig hann åka skönheten.



Låter toppen! Läste du skulle göra pepparkakshus du med, hur gick det? (:



Vill se fin magen snart!

2008-11-28 @ 18:42:01
URL: http://annakarindahlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback