Måndag

Jag har helt enkelt så mycket för mig att jag varken har tid att läsa bloggar, eller skriva.
Men så här är det, att Eriks "chef" ringde igår och sa att han fick stanna hemma det här skiftet (med fullt betalt), för det fanns ingenting för honom att göra. Så det innebär att Erik är hemma 2 veckor till, sammanlagt 3 veckor i rad! Vi är nöjda.

VI har budat på tradera,så håll tummarna.. auktionen går ut imorgon.

För övrigt såg helgen ut så här:
Vi jagade först på förmiddagen på lördag, sen fick vi fara hem och göra oss klara, elda och duscha och fara ner på Vilhelmina för att Erik skulle följa Anders till Strömsund. Så jag var hos mamma medans vilket vara kalas. Ett tag i alla fall. Sen kom dom hem, vi åt pizza (ovanligt?!) och sen for vi ut på gravarna och tände ljus. Sen bar det vidare hemmåt och fika hos Daniel, sen for vi på kyrkogården här i Latikberg och tände några ljus där också.
Söndagen så jagade vi också på förmiddagen. När vi kom hem gjorde vi upp eld och gick en promenad runt byn(vilket börjar bli rätt besvärligt måste jag säga..). Sen duschade vi och for ner för att handla på Vilhelmina. När vi kom hem lagade vi god mat, vi gjorde till och med förrätt o efterätt. Varmrätten blev inbakad fläskfilé med kantarellstuvning, mumma! Vi firade att vi har stått ut med varandra i ungefär omkring 3 år. Sen kom Ingemar o Christina hit och fikade och såg tv.
Så rätt fullt upp har det varit! Igår kväll fick vi en blomma av byn också, som vi egentligen skulle ha fått när vi var nyinflyttade. Men bättre sent än aldrig.

Nu börjar det trycka på mina revben så adios.
Jag ska göra ett ryck innan jag börjar jobba idag. I veckan jobbar jag 4 dagar (av 5)! Lycka. Men bara stängningar. Men lika glad för det är jag.
Nu börjar det bli stressigt. Men jag har som ingen lust att klä på mig. Vi har kommit på en stor anledning till att det är tur att vi inte har några grannar. För det första så tar det en evighet efter att Erik har duschat tills han har fått på sig kläder. Har gillar att springa omkring nyduschad o naken. För det andra så gillar jag att göra frukost i t-shirt o trosor. Nog för att folk kan gå förbi här och bilar kör förbi, men man ser som inte så tydligt ändå från vägen här.

Vi såg bebisens huvud en dag som en klump på magen. Alla säger att det var rumpan,men jag är säker på att det var huvudet. Mysigt, det börjar bli stor. Nu väger den typ 800 g och är lite över 30 cm lång. En riktigt bebis!

Nu börjar det här bli stressigt.
Har förresten beslutat mig för att ta jägarexamen inom de närmsta 10 åren.
Mer om det en annan gång.

Adjö!

Kommentarer
Postat av: Emily

Jag fattar inte hur du orkar hålla igång som du gör. När jag var gravid var jag som en otymplig säl som låg på soffan och ojade mig. Jag får komplex!



Och påtal om nakenheten, haha. Jag undrar vad våra grannar här på Hällstigen tycer om våra vanor. Jag har liksom inte ställt om från att ha bott på högsta våningen där man kunde springa runt hur naken som helst utan att någon såg. Tur att ni bor som ni gör iaf, haha.

Postat av: Annelie

Du är utmanad!

2008-11-03 @ 20:25:40
URL: http://soconfusedperson.blogspot.com/
Postat av: Annelie

Du är utmanand!

2008-11-03 @ 20:27:46
URL: http://soconfusedperson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback