Fredag

Nu ska jag koka sylt, innan jag som det verkar nu, börjar jobba. Hoppas det, jag älskar att jobba här.
Tänkte bara skriva lite snabbt. Jag skriver för Johannas skull, för att hon ska slippa lyssna på mig i flera timmar varje gång vi pratar, på det här viset behöver hon bara lyssna några timmar.
Vi ska för övrigt övernatta hos Johanna nästa vecka, och det ska bli så himla mysigt så det finns inte. Det har jag verkligen sett fram emot i en evighet. Vi insåg också nu att far vi inte nu så far vi aldrig, för jag kommer snart inte vilja åka bil i över 30 mil. Och vi kan ju inte beställa alla grejer, det går inte.

Igår överlämnade Christina hennes gamla skötväska, som har som en dyna innuti, så man fäller som bara ut väskan så kan man byta. Hur bra som helst, och hur snygg som helst! Av vad jag har sett så har vi verkligen världens finaste skötväska och jag funderar på om jag kanske måste ta med den till sundsvall bara för att visa johanna den för jag vet att hon kommer att hålla med mig. Den är så ruskigt snygg att ni kan inte ana.

Ska jobba måndag och tisdag, synd att dom verkar ha dåligt med vikarier på volgsjö också, för vi ska på dietistträff på måndag mitt på dan, och det kommer bli himla stressigt eftersom jag måste jobba tills absolut sista minut och sen springa till den där träffen.. Jaja, sånt man får ta. Kunde strängt sagt nej, men se det var för svårt.

Nu ska jag få nånting gjort, har haft världens mysigaste morgon. Ställde klockan på 7 och sen har vi legat en bra stund och tittat på snön. Jag älskar att det är vitt nu, jag älskar vintern och jag älskar snön. Vi bestämde häromdan att vi ska gifta oss när det är vinter, riktigt mörk kall vinter. Då ska jag hålla tummarna att det snöar. Inte för att vi ska gifta oss utomhus, men ändå så mysigt när det snöar. Fast i och för sig, att gifta sig utomhus på vintern vore väl inte helt fel?
Det vore nått.

Nu ligger jag efter i schemat. Hinner nog inte koka nån sylt. Får göra det ikväll i så fall. Det är lite jobbigt att inte veta när man slutar faktiskt, ibland. Men jag klagar inte.

FÖRRESTEN! Hur underbart är det inte att vi får JULPYNTA nästa helg?! Jag ska julbaka varje ledig stund nästa vecka!
Jag ska göra minst 1000 knäck!

Kommentarer
Postat av: Marie

Det är konstigt hur du lyckas vända känslan av att det är hemsk halvsnöstorm ute till att det känns som något mysigt. För nu blev jag alldelens mysig istället för kall o sur.

Du har ju förresten matstolen här också om du ska hinna byta klädsel på den. För just nu är den verkligen ful som stryk :p

Postat av: stina

jag ärligt garvade ihjäl mig åt din dröm. du är så söt att jag avlider. men jag lovar dig, jag befinner mig tryggt i Oslo och kommer hem om PRICK 3 veckor och 5 dagar! woho! jag saknar dig så jag evigt spricker. synd att vi är lika snåla också så vi inte kan ringa varandra :P mår bebis bra? kan du inte GULLIGA ÄLSKADE DU skicka en bild på magen på min hotmail eller så? jag är så spänd att jag dör och jag längtar tills jag får komma hem och hinna gosa lite med magen när den är som störst. bjuppar du på glögg när jag kommer hem? aja, PUSS!

2008-11-21 @ 17:09:19
URL: http://sapp.blogg.se/
Postat av: Johanna-san

Thank you spank you baby!



Jag har redan julpyntat. Är jag för tidig? Jag har iofs inte gått all-in riktigt än... men stjärnorna sitter uppe och julgardinerna och amaryllisen har redan slagit ut. Det är bara min fina lilla bonad som ska upp. Måhända har jag redan gått all-in. Nåväl. När ni kommer hit så får ni er en liten aptitretare antar jag =)



pusspusspuss



Och du, jag surrar gärna flera timmar i telefon med dej. Det är ju liksom lite min grej.

2008-11-21 @ 18:51:45
URL: http://genomklok.webblogg.se/
Postat av: Anna

Du är så himla positiv så det smittar av sig, vet du det? Det är kalasmysigt att höra om dig och magen och allt hemmavid, det känns bra. Jag hoppas ni får trevligt nere hos johannulus och att du och magen mår finfint.

2008-11-26 @ 09:45:13
URL: http://norrlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback