Första advent!

Vi fick verkligen världens bästa minisemester när vi drog i väg till Sundsvall. Jag vill ha hem Johanna för evigt! Det var verkligen toppen, vi åt upp allt hon hade i skafferiet,kylen och frysen, och såg sunes jul. Det var helt underbart mysigt. Sen shoppade vi starkt hela fredagen, vi köpte ALLT vi ville på ikea, saker som vi egentligen inte alls hade tänkt köpa. Så jag och Erik var uppe till kl.01 tror jag när vi kom hem på fredag kväll och satte ihop alla grejer och ställde i ordning. Blev superbra inne i bebis rum. Jag är nöjd till 100%. Fick tag på en toppenvagn också som var nedsatt över 2000kr. Kunde inte vart bättre.
Nu saknar jag Johanna, tur hon kommer hit en sväng kring jul.

Idag bakar jag, tänkte hinna få lite mer kakor på kakfatet innan våran första advent fika som vi ska ha lite senare. Blir mysigt. Jag har, om möjligt, gjort ännu fulare lussebullar iår än i fjol. Men jag får hålla tummarna att dom smakar gott. Nu håller jag på att göra drömmar.. får se hur det slutar också då. Sen ska jag göra chokladknäck. Fast det kanske jag inte hinner idag. Jag vill ha ris ala malta också.. Nästa advent!

Erik och Johanna förtjänar egentligen ett helt eget inlägg, för dom är helt underbara. Jag är så tacksam att dom valt att finnas i mitt liv, och det är dom som har gjort mig till den jag är, kan jag säga utan att blinka. Men eftersom dom har samma kassa smak på skjortor, (Okej, jag försvarar Johanna med att egentligen har hon inte kass smak, bara när det gäller skjortor och Erik.) så kan dom få ett inlägg här tillsammmans. Utan dom vore jag ingenting. Dom lyser upp varje vardag.

Kunde vi få mer perfekt första advent förresten?! Jag uppdaterar läget till mina kära i Sundsvall, Umeå, Oslo, och Anna i stockholm, att snön öser ner här! Det är helt perfekt julväder ute, snön som bara faller, bara -6, och alldeles, alldeles underbart! Kommer verkligen vara perfekt julstämmning ikväll när vi ska gå på julskyltningen på Vilhelmina, smyga in och dricka glögg i varje liten öppen affär, blommona bjuder dessutom på glöggte. Kan vara kul att pröva, det har jag aldrig smakat. Dessutom brukar ju dom bjuda på sånt gott godis där. Kommer bli toppen. Jag älskar skyltsöndag.

God middag blir det idag också! jag är på topp idag. Älgstek och antingen klyftpotatis eller potatisgratäng..
Jag känner mig som en riktig hemmafru. Men det gör ingenting för vi får sån fantastisk julstämmning här. Jag är så tacksam att vi fick det här huset, att vi slipper bo på Vilhelmina en dag som denna! Inte nog med att vi slipper lägenhet, vi slipper vilhelmina. Även fast vilhelmina också brukar kunna få fram ganska bra julstämmning, men det kommer inte upp till samma nivå som det här. Julstämmningen stiger ännu ett steg när man har möjligheten att se rådjur när man tittar ut genom fönstret. Jag skulle inte ge upp vårat liv här för allt i världen.

Nä, nu måste jag faktiskt göra iordning det sista. Är det okej att börja säga god jul nu?

God jul!

Kommentarer
Postat av: stina

det var lovely att du ringde idag. snart ses vi, can't wait my baby!

Postat av: Stockholmsanna, i sorg

Men gud, jag tror jag dör. Jag hade sån ångest igår när jag sprang omkring i sthlm och regnet öste ner och jag hittade inte alls nån skyltsöndag. Jag fick istället gå hem och deppa, ringa mamma som kunde uppdatera läget hemifrån och sen göra kristyrpepparkakor för att få nån julstämning alls. Jag älskar skyltsöndagen hemma och det svider att ha missat den. Hur mår du och bebis?

2008-12-01 @ 12:16:44
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: Anna (igen)

Vad tråkigt ändå, att så mycket försvinner. Jag är nog rätt konservativ i mina jultraditioner - jag vill att allt ska vara som det alltid varit, in i minsta lilla lussebulle ;] Å andra sidan är det alltid massor med folk ute och massor med snö, man får surra en hel massa och dricka glögg och det brukar faktiskt räcka för att få julkänslorna att bubbla i magen.



Och apropå magen, skönt att höra att ni mår fint. När är det planerat att lilla underverket kommer? Jag hoppas jag får syn på er nån gång när jag är hemma och springer, eller kanske i bomsjön nästa år? ;] Kram

2008-12-01 @ 13:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback