Lördag

Ja, idag grävs det för fullt runt huset. Inte det roligaste kanske men skönt att få det gjort. Dom är så duktiga.
Jag ska ner på vilhelmina snart en sväng, ska skjutsa Daniel till systemet och passa på att handla lite då.
Då ska jag köpa något gott åt gänget, som sliter och står i.
Själv tänker jag ta det riktigt lungt idag! Ska väl ordna någon lunch här hemma, sen ska jag nog baka lite bullar,
och fara och springa en sväng, eller kanske ta Eriks cykel. Men jag hatar Eriks cykel. Hatar alla nya cyklar och förstår inte hur nån kan slösa pengar på att köpa en cykel då man sitter krokig som en gammal gubbe! Nej, en gammal cykel ska jag ha, och ser fram emot att få mammas gamla pärla på gården. Om man inte köper en riktig kärringcykel när man köper en, då kan jag nog tänka mig att man sitter ganska okej. Men alltså, alla nya jätte häftiga cyklar sitter man verkligen jätte dåligt på, hade en het debatt  om det igår, med de flesta på min sida. =) Eriks cykel passar ju såklart inte mig heller, men även cyklar som ska passa mig är bara. blä.
Nog om cyklar, sånt roligt ämne är det ändå inte. Jag vill bara beklaga mig eftersom jag får så ont i ryggen efter att ha varit ute med Eriks cykel.

Nu klättrade Chicks upp till mig. Och nu klättrade hon ner. Roligt är det, att klättra efter ryggstödet. Satt och kollade på bilder när dom var små, och jag vill ha fler. Dom är så söta. Nu är dom ju bara stora och självständiga. Så tråkigt! Men nu får det räcka med tre katter. Fast jag vet en som har sex katter ...


Annars rullar allting på ofantligt bra. Jag älskar mitt jobb, det är det bästa jobbet i hela världen. Så roligt! Och jag har världens bästa vänner, dom är toppen. Också har jag min Erik som är rätt okej han också. (Han är såklart mer än bäst, men det behöver ju inte han veta. Han blir så mallig.) Jag ska till chiefen på måndag och be om mer jobb på mina bara knän. Det är så fantastiskt roligt så ni anar inte! (Och bra betalt!) Dessutom älskar jag att man kan byta pass hit och dit. Jobbar man ordinarie så lägger man ju schemat själv. Jag har bytt en helg så jag jobbar då erik jobbar och är ledig när han är hemma istället för tvärtom. Också jobbar jag kväll en onsdag då Erik har sin lumparkompis här och dom ska till Lycksele, så det ska jag också försöka byta bort så jag kan hänga på. För övrigt så är allt finnemang.

Nu ska jag se till att Erik ringer och väcker upp Daniel så vi snart kan fara ner på vilhelmina. Ikväll ska vi till Henrik och Hannah och spela krocket! =)

Adjö så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback