V.14

Känns som att det har varit V.14 i en evighet nu? Ja, men snart blir det V.15. På fredag!

Linnea har designat min blogg, så att jag skulle börja blogga mer. Hon vill ha koll på mig när hon flyttar till Umeå. =)
Så nu har jag lovat att blogga varje dag. Kommer inte att ha så mycket att säga varje dag, men hon ska då allt få nått och läsa! =)

Efter många år utan epitet framför mitt namn- eller enbart temporära, har jag nu ett permanent som mamma Sandra. Så sant som det är sagt, jag och Erik ska äntligen få vår lilla egen avkomma den 5 februari. Det tog sin tid, en bebis bakar man inte alltid i första taget. Men nu är det med i svängarna, och vi kunde inte vara gladare. Vi längtar så väldigt mycket till februari nu, tiden går alldeles för sakta. Jag är i alla fall i 14 veckan nu, blir 15 veckan på fredag. I början av september ska jag till lycksele och ta reda på könet. Självklart fick jag en tid då Erik jobbar, men inte så mycket att göra åt. Jag älskar honom ändå, och jag ska berätta i detaljer allt som hände och sades där, så han kommer tro att han var med.
Han är fortfarande mitt allt, och allt genom honom är det bästa jag har. Snart är vi tre, och allt kommer bli toppen. Vi har verkligen väntat på det här. Jag älskar Erik mer än vad mitt hjärta kan bära. Att livet kan vara så underbart?

Ikväll jobbar jag kväll, känns bra! Lite ob, också får jag umgås lite med stina. Nog för att hon kommer springa runt som en galen höna, eftersom hon är den enda som får ge medicin. Men jag ska njuta av de stunder vi får. Rycka tag i henne då hon springer förbi.

Nu regnar det ute. Jag älskar det här vädret. Det är toppen.Jag älskar regn, och mörker, och jag ser fram emot hösten och längtar ihjäl mig efter vintern. Jag är verkligen ingen sommarmänniska. Jag har längtat efter vintern i över en månad nu. Det ska bli skönt, jag kan sitta vaken på kvällen bara för att få se när det blir mörkt. Spelar ingen roll hur trött jag är så sitter jag vaken. Det är toppen. Tända ljus och elda och allt.

Snart är det älgjakt också, Erik är ledig den veckan så det passade perfekt, även jag är nog ledig. Men frågan är hur mycket jag ska utsätta mig för. Eftersom man ska ta det så lugnt som möjligt nu och det är ju en bit att gå ibland. Men jag går väl min takt, och jag har ju fortsatt springa och det har gått väldigt bra! Jag har faktiskt mycket bättre kondition nu än tidigare, tror vi har fått oss en liten superbebis.
Nä,älgjakten vill jag vara med på så mycket jag får. Vi har våra bästa stunder när vi sitter på pass, då njuter vi verkligen båda två av livet. Då är det så mycket kärlek till allt, kärlek till varandra och att vi vill ut båda två, till naturen och till allt. Jag älskar att bo här, jag älskar vårat hus och jag älskar latikberg. Skulle inte kunna bo en km närmre vilhelmina.
så nu är det snart dags att koka palt. Så vi får äta uppstekt palt när vi är ute : ) mums. Det brukar vara populärt.

Men nu ska jag faktiskt gå vidare. Eller kanske läsa alla andras bloggar, det var ett tag sen. Känns som jag har skrivit så det räcker för en vecka nu, men men. Jag är tillbaka imorgon.

Ps. Jag är lycklig!

Adjö.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Åh, det är så underbart! Jag är också lycklig, för er skull. Puss

Postat av: stina

2008-08-13 @ 12:31:19
URL: http://s
Postat av: stina

åh vad söt du är! jag älskar när vi jobbar kväll ihop! dessutom är det bra att du börjar blogga så jag har lite koll på dig från Oslo :)



love ya! puss

2008-08-13 @ 12:32:08
URL: http://sapp.blogg.se/
Postat av: Emily

Grattis till bäbis! Vad spännande. Nu får du uppdatera järnet så man får läsa hur det går för er!

2008-08-15 @ 14:41:06
URL: http://duagava.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback