VINTER VINTER VINTER!!

Klev upp kl.08 imorse för att Erik skulle fara och jaga fågel, och då kunde jag inte somna om. Gick ut och skottade snö,sen har jag suttit här och ätit frukost. OCH UNDERBARA VINTER OCH UNDERBARA SNÖ!
I torsdags for jag till umeå och mötte upp Erik när har slutade jobba, sen for vi in en sväng på stan och sen jula och willys, och fy farao vilken lycka jag kände att jag bor i mitt älskade Latikberg!
I umeå var det bara kallt, blåsigt och ingen snö, regnade lite gjorde det också. Trafik som gjorde mig svettig av stress. Det var så skönt att komma hem vill våran villa, (villa är ett härligare ord, även fast det inte är en villa). Det var snö så man blev blöt om fötterna av att gå in och vi visste att vi skulle måsta skotta massor dagen efter. Det var så skönt att allt var lugnt och mysigt, och det snöade, och det var vitt överallt, och vi gjorde upp eld och tände ljus. Jag njöt! Jag kommer aldrig aldrig nånsin att flytta härifrån, det är det bästa jag gjort i mitt liv hittills, att flytta till hus i Latikberg. Jag stormtrivs.

Nu ska jag ut och göra en snöängel,sen ska jag slå in en present till min älskade systerdotter som fyller år idag,hela 9 år! Ush,hon börjar bli så gammal att jag bara vill grina. Tänker på när dom var små bebisar och man behövde bara titta på dom så skrattade dom,och deras liv var helt felfria. Nu börjar dom bli vuxna och få problem! Älskade älsklingar.
Ska bli kul att fara dit och pussas lite iaf. (;

Kattungarna skriker så jag blir tokig. Dom är aldrig aldrig någonsin nöjd! hoppas att det blir bättre när dom blir lite äldre.. ? Hm.

Nej nu måste jag raska på, snart kommer Erik tillbaka och då ska vi fara.
Det är en helt underbar vinterdag,sån där som jag verkligen har längtat efter, och jag önskar faktiskt att jag hade ett par skidor! Himlen är blå och solen strålar, och det är vitt och det glittrar överallt. Jag älskar det! På med yllesockarna!
(Synd för er umeåbor btw, hörde det var plusgrader hos er?) ÅH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback