Jag är så nöjd med varje dag these days.

Det känns som att det är så roligt med alla listor. Jag vill också göra listor.
Så jag kör två olika på en gång, och har snott båda från Stina.

Har du..

Något husdjur?
Ja,en katt som heter Sally.
Någon favorit rätt? Mackor
Någon flick/pojkvän? Pojkvän.
Puder på dig? Nej,aldrig
Några framtidsplaner? Flytta till hus!
Någon sjukdom? Är i slutkampen på en förkylning.
Gymkort? Nej och kommer nog aldrig skaffa heller.
Några kärleksproblem? Faktiskt inte alls.
Någon favorit låt? Allt jag spelar är favoriter.
Duschat idag? Ja!
Någon kompis som snarkar? Zara.
Någon som förstår dig? Erik,jämt och ständigt.
Något beroende? Mys,kärlek.. pussas!
Fikat idag? inte egentligen.. gröt.
Något favoritmärke? inget alls.
Nagellack? Nej. Fulaste naglar i världen också.
Någon vän som bor i ett annat land? Jajemen!

Vem...

Avskyr du? Mycket,ingenting som berör mig så mycket egentligen.
Längtar du mest efter? Hus,hus,hus!!Kanske till hösten,håller tummarna!
Stör du dig mest på? De som tror att de är bäst jämt och ständigt på allt.
Gosar du med? Erik,varje sekund jag får chansen.
Lagar mat? Ja,och jag älskar det.

Vilken...

tidning läser du? Damernas värld, bara därför att jag fick det billigt med en skit bra present på köpet, tidningen har jag dock knappt läst.
buss åker du oftast? Ulvoberg eller Umeå, enda bussarna jag åker.
dag fyller du år? 6 september.
årstid föredrar du? sommar och vinter, de är lika underbara på olika sätt.
stad är du uppvuxen i? Älskade Vilhelmina!

Vad...

gör du nu? Pratar i telefon med Erik.
gör dig till en bra människa? Jag är nog ingen bra människa.
gör dig till en dålig människa? Mycket, av vad jag hört i alla fall. Tänker inte efter så mycket själv. Kanske borde göra det? ;p
vill du arbeta med när du blir stor? vill bli lågstadielärare.
har du på dig just nu? svarta jeans, beige tröja.
har du för smink idag? Mascara.
äger du för skor? Blandat, inte överdrivet mycket men olika sorter är det då.
läser du för bok? läser aldrig böcker.
ska du göra nu? Sova.



smeknamn?
Har nog inget speciellt. Blir kallad älskling och gumman ibland och det är inte helt fel.

höger- eller vänsterhänt:
höger

humör just nu:
Blandat,var på fruktansvärt dåligt humör men nu när jag pratat med Erik blir allting alltid bättre.

favoritgodis:
Allt.

är det nåt du absolut inte äter:
Får i kål.

musik just nu:
har ingen musik alls på nu.

vad åt du senast:
Pannkakor med Zara och Lukas, efter det en 5-kroners glass på OK.

sa du senast:
Puss

om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då?
Jag vill leva här och nu, skulle hellre dö.

sommarplaner:
Njuta,leva. Må.

är du bra på matte:
Naturbegåvning.

fisk eller badkruka:
Beror på vilka jag är med, humör, väder.

favoritfärg:
Svart.

Hur många kuddar sover du med:
2 sön-tors, 1 tors -sön.

favoritväder:
Beror också på humör, ibland sol och blå himmel, ibland regn och grått.

morgon- eller nattmänniska:
Förut var jag nattmänniska, men har blivit morgonmänniska på senare tid. vilket jag är nöjd över. Älskar morgonpromenaderna.

sparare eller slösare:
Slösare. Ska lära mig spara snarast. Finns så mycket jag vill ha! Då mest i matväg, för allt är så gott och roligt, och dyrt!

är viktigast för dig:
Att få umgås med de som bryr sig,de jag bryr mig om. Det är viktigt, att veta att de inte hatar en nästa sekund. Att alla vänner, släkt ska må bra såklart. Och liknande.

det bästa du vet:
Erik. Han har gjort hela mitt liv fantastiskt.

bästa leksak när du var liten :
En fotboll.

bästa film:
Har ingen favorit, kan vara någon Alfred Hitchcook eller Terror på Elm Street för tillfället, eller gamla skräck filmer överhuvudtaget.

tror på liv på andra planeter:
Ja,varför inte? En liten planta här och var hoppas jag nog på.

tror du på mirakel:
Utan tvekan.

tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid:
Ja det gör jag absolut.

ser du på kärleken som ett misstag:
Kärlek är det bästa som finns.

hur många barn vill du ha när du blir stor:
3 tror jag. Hoppas på ett par tvillingar.

glasögon, linser eller inget:
Inget av det. Min syn har toppbetyg.

teknisk eller oteknisk:
Faktiskt rätt teknisk. Ibland.

är du kittlig:
Ibland, men jag kan lyckas hålla mig.

snarkar du:
jag tror jag kan göra det ibland. eller vi kallar det för att pysa, går i släkten.

stjärntecken:
Jungfru

rädd för insekter:
Inte alls rädd egentligen, men de är ruskigt äckliga.


äckligaste insekten:
Allt med många ben.

det här är jag bra på:
Fantisera

musikstil:
Jag äter allt.

lyckotal:
3! 3,33,333,3333,osv.

favorit filmgenre:
för tillfället är det som sagt gamla goda rysare. Men jag gillar det mesta.

bästa bok:
Har inte hunnit läsa någon bra i mitt liv än.

om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja:
Jag skulle vilja kunna säga åt människor hur de ska göra! Typ,"sälj huset". Blir tokig om vi inte får det!!

favoritord:
Älskling

chips, morötter eller godis:
Chips.

har du nån flickvän/pojkvän:
Pojkvän


stökigt eller välstädat:
Har varit så superdepp på sistone, vilket leder till stökigt. Nu har däremot vindarna vänt och jag städar och pysslar!

gungar du på stolen:
Det händer,fast sällan.

hur många kusiner har du:
De är för många för att jag ska kunna räkna dem. Kan bero på att min mamma har omkring 9 syskon och min pappa lika många.



Sådär ja, nu blir det sängen och One tree hill!
Någon som är med på att gå ut och gå imorgon ca kl.08.00, ring!

Husplanerna kan jag även nämna, tanten ville bo kvar i sommar, och sen visste inte resten av släkten om de skulle sälja eller ha kvar. Hade gärna haft det nu i sommar, så man hade kunnat måla det och hållt på! Men får vi det till hösten är jag nöjd, då har vi vintern på oss att göra om invändigt och sen sätta igång med utsidan nästa sommar. Jag hoppas verkligen på det, vore helt underbart. Jag skulle trivas mer än mest! Jag är så less på att bo i lägenhet nu att jag skulle kunna spy. Jag är ingen sån som bor i lägenhet! jag är inte en sån människa! Håll tummarna för mig! =)

Och för övrig mår jag så fruktansvärt bra nu när allt är över. Jag känner hur allting ljusnar!
Vissa kommer jag verkligen att sakna, och det känns riktigt trist att saker blir såhär. Blir konstigt att hålla kontakten, hälsa på varann. Men, vi ser hur saker ordnar sig. Inte säkert de kommer att sakna mig men de slipper mig inte för det! Vissa måste jag bara ha kvar. De som gör mig glad.


Nu lägger jag av, Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback