My dear sweet little sister

Jag har en lillasyster, hon heter Carita och jag ser upp till henne för hon är den smartaste som finns.
Hon ska komma hit på söndag, och vara här över lovet och när hon skulle kolla upp busstiderna sa hon:
- "Vad är det för datum på söndag? Den 32?!"
Nej Carita,det finns inte 32 dagar i nån månad, speciellt inte i februari. Det påminnde mig även om ett fint uttryck hon fick ur sig för några år sen när vi pratade om Sveriges alla län.
- "VA?! Jag trodde att det bara fanns 3 län, västerbotten, norrbotten och resten!"
Nu fick hon även ur sig något ännu smartare, när vi åter igen pratade om busstider. Först sa
jag: - "Du,förlåt,den 3 mars är på lördag, söndag är den 4 mars"
Carita: - "va? hur fan räknar du? det är ju 26 idag?"
Jag: -"Jaa, och februari har bara 28 dagar"
Carita: -"Nää det är 31 ½"
Okey,vars kom den halvan ifrån? Och det tog ett bra tag innan jag fick henne att fatta att det faktiskt bara är 28 dagar i februari!
Hon är helt fantastisk, hon kommer att bli något stort ändå, hon har så mycket åsikter som väger över det där osmarta hon säger ibland, så det fixar sig nog galant.

Hon är värd all uppskattning, hon är bättre än alla andra lillasystrar (förutom mig själv då, jag är en riktigt bra lillasyster) fastän hon är så långt i från mig oftast. Hon är bra.

Och jag saknar henne, och snart får jag träffa henne, tjihoo. vad kul vi ska ha med eriks bil.

På tal om att jag är världens bästa lillasyster,så sa jag till min storasyster att hennes hår var fult så jag skulle få färga det brunt. Lång historia kort, hon har sen tidigare blekt sitt hår, och då ska man inte tona den med nyans 67 eller nått sånt, det kan bli missfärgat, och min storasyster är numera grönhårig.
Jag är för bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback