Måndagen med stort M.

På helgerna ska vi ju helst hinna med så mycket som möjligt på så lite tid som möjligt.
På lördagen städa vi här på gården och städa bilarna och fixade och grejade på förmiddagen, sen åkte vi på driftingen som var på flygplatsen. Det var rätt värdelöst, ingenting för oss, och att det blåste kallt gjorde inte saken bättre direkt.
Raka vägen därifrån fot vi till Strandkullen och dumpade Lukas hos farmor och farfar, sen drog vi ut på lite fiske och hoppades på att få se en bäver. Men tji fick vi, bävrarna höll till på något annat ställe. Årets första mygga fick vi se. Två gäddor fick Erik i alla fall, och jag fick ro, så vi var nöjda. Det var så fantastiskt fint väder på kvällen, även om det inte syns på bilden.



Igår spenderade vi tiden medan Lukas sov lunch nere i huset och städade ut ett förråd. Jag passade på att ta lite bilder i drömkåken.

Så här ser den gamla toaletten ut för tillfället.



Och här kommer vi ha vårat nya badrum.



Så här ser vårat blivande vardagsrum ut.




Och här är vårat blivande kök från varje hörn.









Vi ska ha två timmerväggar framme, en i köket och en i vardagsrummet. Så dessa måste skrapas och putsas.
Så här roliga ser de ut nu, eftersom de hade tapetserat direkt på timmerväggen.



Ett evighetsgöra utan tvekan, men ingenting är omöjligt. (så måste man tänka när man köper ett sånt här hus;))

I förrådet som vi städade ur så hittade vi en gammal dockvagn.







Mitt hjärtegryn!



Idag är det dags för ultraljud på vår nästa lilla stjärna. Eller stjärnor. Det får dagen utvisa.
Känns så otroligt spännande, det bubblar i magen och trots att jag varit vaken sen halv fyra är jag full av energi.
Så här såg ultraljudsbilderna ut på Lukas som vi fick med oss.



Och en fot fick vi se rätt tydligt, vilket kanske var en förklaring till varför jag kände honom röra sig så tidigt, det kändes tidigt utan på magen också.



Och tillbaka till det här med att jag varit vaken sen halv 4.
Well, Erik jobbar em i veckan vilket betyder att han jobbar till 3 på natten och kommer hem vid halv 4. I vanliga fall brukar jag inte märka när han kommer hem, ibland när han lägger sig men jag brukar knappt vakna till. Men i natt rev han först omkull sin matväska när han kom innanför dörren, vilket gjorde mig klarvaken. Efter det låg han och hostade i en halvtimme och lagomt tills han somnade så klev vår lilla solstråle upp. JAG FATTAR DET INTE?! Kl.4 är INTE morgon enligt mig! Men Lukas försöker tydligen intala sig det. Nu har han klivit upp mellan 4-5 jag vet inte hur många mornar i rad, och jag håller på att bli tokig. Han är ju inte pigg för fem öre, han är ledsen och trött och grinig och vägrar såklart ligga ner (risken finns ju att man somnar, typ). Det är väl en sak att han är upp tidigt, om han själv hade orkat med det. Nu orkar han ju knappt vara vaken till lunch heller. Så här har det ju varit sen han fyllde 1 år ungefär, och ja, han fyllde ju 2 år nu i februari. Så jag kan lova att vi testat det mesta men ingenting verkar funka.
Så därför kollar inte vi på tv på kvällarna, vi måste helt enkelt passa på att sova!


Kommentarer
Postat av: Hannah

Grymt häftigt hus!! :D

Ååh ultraljud!! berätta hur de gick sen!!

Vi tror vi kommer i juli, men nu med huset vet vi inte säkert..

Postat av: Carro

Lycka till på ultraljudet idag, kommer gå strålande! Jag skulle vilja göra om det :)

2011-05-09 @ 10:10:23
URL: http://idacarolinh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback