Vad skulle jag inte ge för lite frost

Jag är ingen sommarmänniska. Jag älskar hösten och vintern, jag älskar mörkret och kylan!
Jag tar hellre på mig en extra tröja än tar av mig.

Dock är ju sommaren i sin absoluta glans just nu och det finns 4 saker (4 saker endast!) som är bra med sommaren.

- Att få hänga ut sängkläderna på vädring. Jag hänger ut dom varje morgon, och är jag hemma får dom ofta hänga hela dagen..
- Att få gå barfota. Jag älskar att gå barfota och har nog världens mest härdade fötter.
- Att duscha med fönstret öppet. (Ja, vi har ett fönster i duschen. Helkonstigt, jag vet.)
- Att hänga ut tvätten.

Det är allt. Allt som är bra med sommaren. Och allt det där kan man göra på hösten också, förutom att gå barfota kanske. Så ge mig höst, gärna en dag för tidigt än för sent.
Dock är det ju så att vi har lite att fixa med huset innan snön får komma, men hösten.. Åh, hösten!

Så behöver jag säga att jag har lite ångest över att inte kunna hänga med på älgjakten i höst?
Men någon utflykt för att steka lite palt i skogen ska jag nog allt få ta del av ändå. Hoppas jag.
Nu är jag så spyless på värmen och tittar på bilder och drömmer mig bort!








Kommentarer
Postat av: Anna Sj

Jag ska njuta lite för dig med, sen ska jag skicka något fint mms, men en härligt morgondimma, eller under ett spöregn kanske! ;)

Postat av: Anna

Jag ska njuta lite för dig med, sen ska jag skicka något fint mms, men en härligt morgondimma, eller under ett spöregn kanske! ;)

2011-08-02 @ 21:04:15
URL: http://stannaanna.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha, ja jag kommer bli nog så varm i hjärtat om det spöregnar på bilden! ;)

2011-08-05 @ 16:45:52
URL: http://sandramartensson.webblogg.se/
Postat av: Marie F

Ja jag längtar också efter frost och höst! Var på skjutbanan i fredags och det gjorde inte jaktsuget bättre precis. Nu vill jag de ska bli september! :)

2011-08-07 @ 15:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback