Älgjakt

Tack vare min mamma som har tagit ledigt och bott med oss från söndagkväll till tisdagkväll har jag kunnat vara med Erik på älgjakten de två första dagarna. Jag har dessutom fått komma hem till en glad son, ett fint hem, och middag klar. Underbart!
Det var så jäkla roligt att få följa med dom här dagarna, och förhoppningsvis blir det kanske några fler dagar i höst. Jag älskar det, även fast vi hade ett tråkigt pass i går var det helt underbart, jag skulle inte byta bort det mot något. Även om jag har saknat Lukas en del, det kändes konstigt att vara utan honom.
Erik lovade mig i alla fall jägarexamen och allt som hör där till, i måndags. Nåväl, man kan väl inte få allt, och inte på en och samma gång, men så fort de annonseras i vilhelminaaktuellt så är jag först och anmäler mig. Nu ska jag ta jägarexamen! Finally! Fast Erik var snabb på att tillägga: `Även om du tar jägarexamen kan vi ju ändå följas på pass!´ Så ja, första hösten tänker jag nog inte jaga själv. :) Det är ju en grej vi gillar att göra tillsammans. Det ska bli så jäkla kul i alla fall! Dessutom kan det dröja några år innan jag har allt som gör det möjligt för mig att sitta på pass själv.. En sak i taget! :)

Erik har varit rätt förkyld de senaste dagarna, och även fast han hållit sig borta från Lukas så har han också blivit smittad. Så han är rätt grinig idag, lite feber och en massa snor. Håller tummarna att det inte blir värre än så.
Vi har iallafall en inne dag i dag, eftersom det är storm ute också. Det gör inte så mycket, för jag har en massa tvätt.

Har jag sagt att jag älskar hösten?

Kommentarer
Postat av: Hannah

För att du får vara inne eller för älgjakten? :D

KUL att du ska ta jägarexamen!! Wiiie!! Kanske ni kan ta med o "rasta" Johan ngngång.. för jag tror jag lämnar jakten faktiskt.. :D Kan vara frivillig barnvakt!

Postat av: stina

jag älskar inte hösten, men jag älskar dig och din fina familj. jag räknar ner till oktober som fan.

2009-09-09 @ 16:08:46
URL: http://sapp.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag vill också jaga! Pappa har mmsat mig tre gånger sedan i måndags, vi brukar alltid följas åt på pass. Har ni sett eller skjutit nåt då? Kram

2009-09-10 @ 15:09:57
URL: http://norrlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback