Fredag

Idag är jag och Lucke ansvariga för eldningen nere i bygdegården. Det går bra, det börjar vara riktigt varmt och skönt där. Tror till och med det är för varmt för att dansa där:)

På tal om dansandet, så blir buggen inte riktigt som jag förväntat mig.
För det första ska vi börja kl.9. Och det känns som att om vi ska dansa hela dagen, vem ska orka dansa på "förfesten" sen på kvällen? Och vi som ska på hotellet, vi kommer väl mest troligt somna i någon fåtölj där, av utmattning. Men jag tror aldrig vi kommer hinna dit till 9 hur som hellst, Lukas brukar sova till 8 ungefär, sen tar det ju en halvtimme att göra i ordning honom, också ska vi packa, sen tar det ytterligare 20 minuter att packa in i bilen, innan vi ens  kan åka och lämna av honom i strandkullen hos farmor och farfar. Och nej, jag tänker inte stressa min bebis på morgonen!

Sen var ju halva grejer för jag och Erik att vi skulle få göra det här tillsammans, det var ju det som vi tyckte var kul. Att få lära oss bugga tillsammans. Men tydligen är det en sån här grej då vi ska stå i ring och "alla ska dansa med alla". Där försvann ju det. Men jag tvivlar inte på att det säkert kommer bli kul ändå! Det tror jag. Men halva grejen försvann som ändå.

Ja, vi får se hur det blir. Tror vi måste ringa Micke sen i alla fall och förvarna honom på att vi kanske kommer lite senare.. :) Vi är ju faktiskt trötta småbarnsföräldrar också! ;) Inte orkar väl vi hålla på som ungdomen!

Jag håller även på att rengöra ugnen idag, det finner jag väldigt roande. Ganska lugnande och harmoniskt. Det är som ingen mening att stressa upp sig över det, det är bara att inse att man kommer måste sitta och gnugga i evigheter för att komma åt alla små vrår. Nu väntar jag på att medlet som jag sprayade på ska fräta bort lite smuts!:)

När "fyndet" stängde for jag, Johanna och Emelie dit för att rota igenom allt vi kunde rota i. Då hittade jag 2 par skor för typ 10 kr styck, pumps. De ena var blå/svart/grå, de andra var lite brunlila. Dom blå/svart/grå kan jag nog få användning av, men dom brunlila var svåra att matcha till något. Så igår for jag in på OK och köpte sprayfärg, matt svart, och sprayade dom. Det vart kanon! Får se om det blir klackisskor på hotellet kanske:)

Anna-Karin - Jag har sprayfärg så det räcker till dig också, så du kan lägga Zorros hyss bakom dig! ;)

Nu har det nog frätit klart i ugnen, dags att putsa vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback