Torsdag

Och ikväll kommer Erik hem! Han får långledigt för att det är midsommar!

Jag har bakat chocolate chip cookies, med bitar av mörk och vit choklad, till imorgonkväll.
Sen blir det nog en jordgubbstårta, det hör ju som till midsommar känns det som? Fast jag är sugen på cheesecake, så vi får se hur det slutar.

Lukas ligger och sover. När han har vaknat ska vi leka en stund, sen ska vi gå en promenad lagomt tills nästa tupplur.

Jag är tveksam till kakor och tårtor som innehåller svartpeppar. Det låter skumt!

Jag har mailat med Eriks syster och blev så sugen på att fara dit en sväng nu! Ifjol hade vi tänkt att fara bara några dagar när vi hade tid, men vi sköt upp det hela tiden eftersom vi hade så mycket att göra tillslut blev det aldrig av (vi vill ju såklart passa på att fara på sommaren när Grönan är öppen!). Och det känns som att det är på väg åt samma håll i år. Nog för att vi har mycket vi vill göra här hemma, men det kommer vi väl alltid att ha? Så, systran, vad tror du om att vara barnvakt 2-3 dagar när du har semester? :))
Erik peppar inför nya åket INSANE på Grönan, och jag är inte långt efter honom. Även fast jag har blivit skit skraj på senare år. Johanna kan intyga att förut var jag inte rädd för nått! Jag gjorde vad som hellst! Men nu skakar jag bara jag tänker på fritt fall, uuhuu. Men jag lovar att jag kommer sitta och plåga mig där uppe ändå! I år kanske vi ger oss på fritt fall tilt? Uhhuuu!!
När Rebecka till och med erbjuder oss hennes sovrum så känner man sig inte mindre välkommen :) Men vi trängs så gärna på soffan också! :)
Får se till att slå slag i saken.

Nu ska jag paketera kakorna innan jag råkar provsmaka dom, (det har jag faktiskt inte gjort än!) sen är det nog dags för baby Strandberg att vakna. Med det sagt är han alltså en tickande bomb nu som exploderar när som hellst, så jag har inte tid att sitta här!

ANNA, glöm inte bort att kolla upp läget och priser på en eventuell flygtur med fästman din i sommar! Vi är så jävla på!

Kommentarer
Postat av: Storasyster

JIHOOOOO!!! Ja det vill jag gärna!!! :D Men vi måste ju kolla så jag inte är uppbokad redan förstås...

Postat av: Anna

Men hejbara, här uppdateras det vill jag lova! KOM NER TILL STHLM, jag kan barnvakta bebisunderverket om ni barnvaktar robert. Han har tjatat och gnatat att få ta med nån på gröna lund som inte bara vill åka barnkarusell eller äta godis (jag är världens största fegis!) haha ;] Jag lovar kolla möjligheten med flyg också. Vi ringde som tokar till de tre gubbarna som ansvarar för flygklubben i vmina när vi var uppe sist men efter att orföranden lovat ringa upp tre gånger men aldrig gjorde det gav vi upp. Vi ska försöka kasta oss över honom med näbbar och klor i augusti när vi kommer upp igen och om det går bättre då lovar vi att höra av oss, promise.



Hoppas du har en toppensommar! Kram

2009-07-06 @ 14:25:25
URL: http://norrlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback